Wandeling naar de top van de Mount Rosea

2 mei 2019 - Halls Gap, Australië

Oké, ik zal alvast verklappen dat ik vandaag een topdag heb gehad! Ik werd zomaar ff voor 9 uur definitief wakker 🤗. Dat had vast met gisteravond te maken, want regen, harde wind en 2,5 uur onweer met lange harde klappen hebben me tot middernacht wel bezig gehouden 😁. En nee, ik heb het niet helemaal droog kunnen houden 🙈. Ga ik volgende keer toch anders doen 😊.

Ik wil vandaag een wandeling doen van 9 km. Naar de top van de Mount Rosea en weer terug. Maar eerst moet het tentdoek en luifel opdrogen 🤔. Tentluiken opengezet en druppels van luifel geveegd met een doek en dan moeten de wind en de zon de rest doen. Om 11.15 uur is het zowaar allebei zo goed al droog. Dus inpakken en op naar de start van de wandeling. Ik heb zin om te klimmen! 🤗 Het is maar 20 min rijden en om 12.15 uur trek ik mn grote stappers eindelijk aan.

De wandeling start in een bos met varens en zwartgeblakerde bomen. In 2011 is hier een grote bosbrand geweest. Maar aan de varens en groene blaadjes aan de bomen te zien heeft de natuur zich weer hersteld. Het groen steekt mooi af tegen het zwarte. Het waait weer behoorlijk, dus ben beducht op vallende takken. Ik stijg gestaag, dus de spieren kunnen even lekker opwarmen 😊. Het bos wordt steeds meer open, de bomen steeds kleiner en het pad steeds rotsachtiger. En ik krijg uitzicht op de omliggende bergen. De paadjes worden steeds leuker en de rotspartijen steeds groter. En de wind krijgt steeds meer vrij spel, dus ik wissel m'n vest om met m'n windjack. En al snel m'n capuchon op mijn hoofd om mijn pet niet kwijt te raken 😁.

Ik heb al aardig wat NP's over de hele wereld gezien en het Grampians NP is zeker niet 1 van de mooiste als het gaat om uitzichten wat mij betreft, maar zeker wél 1 van de leukste om doorheen te wandelen! Ik loop met een big smile op mijn gezicht te genieten van het pad 🤗. Het zal me niks verbazen als ik morgen spierpijn in mn wangzakken heb! 😂 Ik moet steeds meer klauteren over de steeds groter wordende rotsblokken. Sommige rotsblokken konden nog net hun evenwicht houden boven op een ander rotsblok 😉. Ondertussen liep ik wel in de luwte van de berg, dus dat was wel ff fijn.

Ik keek even op m'n horloge: 15 uur?! Ik doe 2,5 uur over 3,5 km 🙊. Maar ik geniet zo en sta regelmatig stil om om me heen te kijken en opnames te maken. En ik blijf maar glunderen 😃. Maar als ik voor het donker thuis wil zijn zal ik toch wat meer vaart moeten maken 😁. Gelukkig heb ik een hoofdlamp bij me 😊. Ik krijg mooie uitzichtspunten te zien vanaf rotsplateaus. Wel even goed vasthouden bij het maken van foto's! 😅 Het doorlopen lukt nog niet echt lekker overigens...😁. Het wordt ondertussen ook spoorzoeken, want je kunt steeds minder spreken van een duidelijk pad. Ik moet m'n weg zien te vinden op grote platte rotsblokken, zoekend naar gele pijlen. Maar er leiden meer wegen naar Rome, dus uiteindelijk vind ik altijd wel weer een gele pijl. En dan zie ik een hekje op de top van de berg staan! Na 3 uur gestaag klimmen ben ik er dan eindelijk. Ik waai uit mn hempie! Gelukkig kon ik me vasthouden aan het hek 😅. Even een 360 opname gemaakt en zo snel mogelijk weer weg hier! 🙊

Oké, en nu wat sneller terug van Egmond! 😆 1 ding scheelt: het is dezelfde weg dus zal niet meer vaak naar m'n camera hoeven te grijpen 😉. En dat doe ik ook niet...Even met tempo doorstappen is ook weleens fijn, nog steeds met een lach op mijn gezicht. En wat pijntjes in de voeten en benen, maar dat mag ook wel na al dat geklauter! En na 1,5 uur (ja ze kan wel doorlopen 😉) was ik weer bij de auto 😊. Het type wandeling zoals die van vandaag bezorgt mij het ultieme gevoel van genieten! 😍 In de bergen, smalle kronkelpaadjes, rotsachtig, klauteren, een handje vol tegenliggers, dan ben ik op m'n gelukkigst. En dan ook nog in de auto een toetje met een smalle, bochtige eenrichtingsverkeer weg door het bos van de berg af. Het voelde als een attractie 😉😊.

M'n springende vrienden waren weer van de partij tegenover m'n stekkie. Lijkt toch een foutje van de natuur die 2 korte voorpoten 😂. Na mn prakkie begin ik met het blog. Oh, wacht! Er is een wifipunt bij de receptie en het weer is nu oké, dus ik loop er ff heen. Gewoon met een overkapping en ligbanken! 🤗 En het rijk alleen en oplaadpunten. Wat wil een mens nog meer...😉.

Morgen blijf ik op de camping. Ff 2 filmpjes in elkaar zetten en genieten van al het wildlife op de camping. En misschien zonsondergang meepikken op een uitzichtpunt in de bergen? Nu eerst een warme douche en m'n bedje in...

1. Dien:
    2 mei 2019