Cultuur snuiven in Ljubliana

26 juni 2023 - Kranjska Gora, Slovenië

Vandaag gaan we voor een beetje cultuur in de hoofdstad van Ljubliana. Is E niet zo van, maar om wat afwisseling te brengen in intensiteit, is dit een goede optie. Diana heeft gisteren een app met een zelfgeleide wandelroute gedownload. Dus we gidsen onszelf door de stad met info uit de app.

De route naar de meest centrale parkeergarage was heel simpel gelukkig 😅. We rijden allebei niet graag in de stad! We hadden even moeite om lopend te navigeren met Google maps 🫢. We hadden eerst 10 min nodig om te bepalen welke richting we op moesten, haha. Ging wel steeds beter al naar gelang...We werden o.a. naar stadhuis, kathedraal (buitenkant was te eenvoudig voor foto), universiteit, nog een kerk (de zalmroze) en wat beelden geleid. Het viel ins op dat de kerken hier niet op andere europese kerken lijken. Wij kunnen het aan de buitenkant niet zien in ieder geval. Er hing een fijne sfeer, en het centrum is autoluw, maar na 2 uur hadden we het wel gezien. Nog even geluncht, boodschappen gedaan en terug naar de camping.

Het was weer 28gr dus nog even de rivier bij de camping stroomopwaarts gelopen. Met telefoon in onze hand, dat was een beetje dom...E struikelde en viel bijna in het water 🫣 maar het liep goed af. En Diana verloor haar slipper, maar die bleef wonder boven wonder verderop achter een steen hangen! 🤗

Morgen wordt een regenachtige dag in het noorden. Dus het plan is nu om naar de kust in het zuiden te rijden en wat tijd door te brengen aan en in de zee. Maar eerst moet Diana nog wat proefwerken nakijken!! 🫣

1. Ma:
    26 juni 2023
    Mooie trip weer met mooie fotos. Wij zeggen dan tegen elkaar: daar zijn de we ook weer geweest 😊 benieuwd naar morgen 🤗
  2. Anneke T.:
    26 juni 2023
    Niks geshopt 😜🤣? En wat doen jullie in de avond? Spelletjes?
  3. Elise:
    26 juni 2023
    Nee niets geshopt! 😊 In de avond doen we eten, afwassen, nog ff op de telefoon en met schemer tussen 21 en 21.30 uur naar bed en apart van elkaar nog netflixen ofzo. Nog geen zin gehad in spelletjes 🤭
  4. Elise:
    26 juni 2023
    O ja, en voorbereiden volgende dag
  5. Anneke T.:
    27 juni 2023