Vintgar Kloof

29 juni 2023 - Kranjska Gora, Slovenië

We werden wakker met een strakblauwe lucht. Nog ff van genieten! Want... daar kom ik later op terug 🤗. Vandaag eerst naar de Vintgarkloof, iets waar we naar uitkijken. Dit keer maar een half uur rijden en weer een leuk bergweggetje. We zijn niet de eersten, maar we zijn voorbereid op filewandelen. Waar we niet op voorbereid waren? Dat de zon nog niet in de kloof staat 😭. Wel een dompertje. Diana stelde nog voor om een uur te wachten in de kloof op 1 plek, maar dat zag E niet zitten. En we hebben een ticket voor 1way, dus dezelfde weg terug kan ook niet. Accepteren maar!

De kloof is 1,6km lang en helemaal over boardwalk. Wel smal, dus niet makkelijk passeren. En geduld opbrengen als anderen foto's nemen. Maar het lukt ons 😆. Natuurlijk missen we de mooie blauw/groene kleuren, maar genieten er evengoed van. En dan komt de zon nog even op het water! Je ziet meteen het verschil op de foto's hè. Aan het einde van de kloof nog een toetje met een waterval en een spoorbrug.

We volgen een leuk smal bospad omhoog, wat weer breed wordt en uitkomt bij een uitzichtpunt over een vallei. We lopen een heel leuk vrij vlak en smal pad in het open veld, met steeds uitzicht op de vallei. Was genieten! Na 5,7km kwamen we terug op de parkeerplaats. Nog even met voetjes in de rivier. Ai ai ai!! Zo koud hebben we het nog niet meegemaakt. Het lukte gewoon niet. E had al gelezen dat de temperatuur 5 gr zou zijn. Nou, zo voelt dat dus 😬.

Terug naar de camping. En E had geen rust in d'r kont, want... We gaan de kleine tent opruimen, want... we hebben besloten dat we morgen naar huis gaan ipv zondag. Zaterdag gaat het de hele dag regenen en zondag niet denderend, dus geen tijd om de tent te drogen. En E wil voorkomen dat de tenten nat meegaan en thuis dan weer opgezet moeten worden! En we zijn verzadigd, dus hebben er vrede mee. Alles wat we wilden doen hebben we gedaan, behalve een paar zware wandelingen. Dus de kleine tent is inmiddels opgeruimd en vannacht slapen we samen in 1 tent.

1. Wendy:
    29 juni 2023
    Heerlijk om weer ‘met je mee te mogen op vakantie!’ Veilige terugreis😘
  2. Tempelaars Jopie:
    29 juni 2023
    Waauw prachtig daar zeg.Bedankt dat ik langs deze weg weer mee mocht.Zie er dan ook iedere daar uit.Goede terug reis.😘
  3. Anneke T.:
    29 juni 2023
    Ziet er mooi uit zeg! En wat vliegt de tijd! Jullie vakantie gewoon alweer om. Succes met opruimen en een goeie reis 😘!
  4. Ma:
    29 juni 2023
    Oke verassing. Maar dit was een heel mooi toetje vandaag. Prachtige foto's.
    Was weer genieten. Fijn dat alles goed gegaan is. Hele goede reis morgen en wel thuis😘
  5. Elise:
    29 juni 2023
    Bedankt allemaal voor het meereizen!
  6. Sylvia:
    Beautiful ! Goede reis naar huis 😘