Verplaatsing naar Springbrook NP

5 juni 2019 - Austinville, Australië

Het is me na enige moeite gelukt om een vrij plekkie op een camping te bemachtigen 😅. De koningin blijkt 1 dezer dagen jarig te zijn en blijkbaar vieren ze dat door massaal te gaan kamperen 🙄. De camping waar ik nu sta kreeg ik eigenlijk helemaal niet als optie op google maps, totdat ik op campground ipv camping probeerde te zoeken 😊. En hij ligt nog een soort van gunstig ook, ten opzichte van volle campings! 🤗 Ik moet alleen vandaag wel verder rijden dan ik aanvankelijk van plan was, dus om ff voor half 10 rol ik al Iluka uit...

Het is in totaal 240km, maar wel al slingerend (zoals op de foto te zien) het landschap door. Niet als het aan Google Maps ligt, maar ik ga graag mijn eigen weg 😉. Dus ipv snelweg en door de drukke Gold Coast ga ik lekker binnendoor door de heuvels. Eerst maar eens na een dik uur naar een supermarkt, zoals altijd op een reisdag. En daarna nog door Nimbin, een hippiedorpje waar je ff een jointje kunt scoren, ook al is het verboden hier...Klein kleurrijk dorpje, maar ik heb nog nooit zoveel reuring gezien, buiten de steden om, hier in Australië 😊. Vandaar dat er opeens zoveel auto's voor me reden. Ze parkeerden 1 voor 1 hun auto in Nimbin. Zou dat allemaal voor dat jointje zijn? 😉 Ik laat het iig aan me voorbij gaan...

En dan wordt het rustig op de weg en wordt de omgeving steeds schilderachtiger en groener. Het is een uffff-omgeving op dikwijls oefff-wegen. Vandaag heb ik op de slechtste wegen van Australië gereden tot nu toe, uitgezonderd gravelwegen...Doorgaans zijn de wegen supergoed, maar nu ff niet. En heel smal én bochtig dus tijdens het genieten wel geconcentreerd blijven! Zeker naast de afgronden 😬, soms links én rechts. Er komt weer een voorzichtige smile op mijn gezicht. En nadat ik eindelijk een veilige plasplek heb gevonden 😅, wordt het een big smile 🤗😍.

Ik kom langs de Natural Bridge en daar is een kleine rondwandeling van 700m. Weer in een regenwoud met bomen die gewurgd worden. De natural bridge is een natuurlijke brug (ff vertaald voor de niet Engels sprekenden 😉, ws alleen m'n pa 😂). Met een waterval die de grot onder die brug inglijdt. Door het zonlicht kleurt het water mooi groen en weerkaatst het licht ook op het basaltgesteente in de grot. Als het donker is kun je in deze grot ook glimwormen zien. Die hoop ik tijdens deze reis nog een keer te zien!

En dan de laatste 30km. Op Maps ziet de route er heel erg kronkelig uit 🤗. En ook steil, bleek. Er mogen zelfs geen bussen en caravans rijden, maar dat vind ik wat overdreven...In Frankrijk rijden ze steilere wegen op! Maar Australië is behoorlijk van de veiligheid heb ik gemerkt. Auto's rijden hier ook niet harder dan toegestaan. Ik ook niet, eerder langzamer 😊. In NL gaat dat iets anders, óók bij mij 🙊. En tijdens schooluren moet je 40, maar ik heb nog geen kind op straat gezien 😂. Echt niet hoor, ik zie bijna geen kids. Ook niet in de supermarkt. En ik zie vooral 50plus medewerkers in winkels en restaurants. De jeugd is hier denk aan het surfen ofzo 😜. En de 30-ers aan het reizen door Azië? 😉

Na m'n stuurmanskunsten weer bijgespijkerd te hebben rij ik de camping op. Geen receptie, dus zoek maar een plekje. Er komt dan vanzelf wel iemand geld ophalen. Ik vind het een fijne natuurcamping. De fijnste vibe tot nu toe denk? En ik heb het mooiste stekkie heb uitgezocht 🤗. En goed uitgeruste keuken met buiten picknicktafels. Maar de wind valt mee, dus ik heb de intentie om bij de auto te koken, in het daglicht, dus vroeg. Ik begin alles klaar te zetten. Ik kijk om me heen en er zitten 3 soorten vogels, 6 in totaal (waaronder een Kookaburra) om me heen en houden mijn bewegingen goed in de gaten. Eentje komt gewoon naast de tafel staan. Oké, toch maar niet 😬. Dus alles verzameld en in 2x lopen naar de picknicktafels gebracht, 30m verderop...

Ik kan niet wachten om dit gebied lopend te verkennen! Veel watervallen en regenwoud. Ik blijf hier 4 nachten. En t/m 13 juni heb ik al overnachtingen vastgelegd dus kan even volop genieten van de mooie omgeving en rust hier...Oja, ik ben vandaag de staat Queensland, ook wel sunny state genoemd (klinkt als muziek in de oren 😉), binnen gereden. Mijn 3de en laatste staat. En ik mag er nog 7 weken over doen om al het moois hier te ontdekken! 😍