Even in de chill-modus

4 juni 2019 - Iluka, Australië

Na een warme nacht in het motel 🤗) en een goed verlopen reisdag (eerst nog even langs de Ebor Falls op 3min rijden van motel) en een stekkie langs een brede rivier in Iluka, werd ik de volgende ochtend wakker met de behoefte om op de camping te blijven. Genieten van de zon en van de 20 pelikanen die op 10m afstand ook aan het kamperen zijn. En wellicht nog even in de route en mogelijke overnachtingsplekken duiken. Maar daar kreeg ik helemaal niet de tijd voor joh! 😊 Behalve het genieten van de grote hagedissen langs de waterkant, heb ik ook veel gekletst met verschillende pensionata's. De Aussies willen altijd weten waar ik vandaan kom als ze mijn accent horen en als ze vragen hoelang je hier bent, ben je zomaar een uur of uren verder 😄. 1 man zei dat ik niet welkom was...omdat de Oranjeleeuwinnen de vrouwen van Australië een pak op de broek hebben gegeven 😂. Bij 1 echtpaar ben ik later ook ff langsgelopen om te horen welke wegen mooi zijn om te rijden.

Ik hoop mijn Australische buurvrouw nog te spreken. Zij is van mijn leeftijd en ook al 4 maanden alleen aan het reizen. We hebben even gekletst, maar waren allebei nog nieuwsgierig dus hoopten elkaar op een later moment nog te treffen, aangezien ze ging eten...

Met de schemering heb ik weer een bijzonder moment meegemaakt. Ik keek omhoog en zag veel grote vogels boven mij vliegen, dacht ik...Ik vond de vleugels wel gek? 🤔 En toen besefte ik dat het flying foxes waren. Zonder overdrijven: het waren er duizenden, vlogen over een breedte van 200m, geruisloos en het duurde zeker 15 min voordat de ze allemaal overgewaaid waren. En wie weet hoelang ze al overvlogen voordat ik naar boven keek?

Deze dag beviel me wel. Misschien morgen ook wel? 🤗 Dat beslis ik wel als ik wakker word. Nou, nog zo'n dag dus 🙊. Dikke prima om even volledig in de chill-modus te gaan. Het waait wel heel erg, dus ik zoek de campingkeuken lekker op voor het ontbijt én het verder plannen van de reis. Ik bel wat campings en het blijkt erg druk te zijn dit weekend. Een blik op de kalender vertelt me dat komend weekend pinksterweekend is 🙈. Dat kennen ze hier dan vast ook...Ik wacht nog een antwoord per mail af en hoop op groen licht! 🤞Dat is nl. voor de komende 4 nachten 😬. Maar had niet zo'n haast, want overal waar ik kom was het erg rustig. Behalve dan de camping waar ik nu sta...Heb nog even gekeken naar accommodaties maar de prijzen in dat gebied liggen tussen de 180 en 350 AUD 🙉 (€120 en €240). Ik kijk ff hoe het gaat lopen met de beschikbaarheid en anders maar een prijzig verjaardagscadeautje voor mezelf! 🤗

Ik waag me weer in de wind en draai de auto 90 graden in de hoop een beetje uit de wind in de warme zon te zitten. Mwah, het is goed te doen. Even een wasje draaien en oja...bloggen! 😉 Even laten horen dat het nog goed met me gaat na 2 dagen geen blog 😊. En morgen weer vertrekken naar een nieuw avontuur in Springbrook NP.