Verplaatsen naar de warmte en Mossman Gorge

8 juli 2019 - Newell, Australië

Gisteren heb ik een poging gedaan om de nattigheid achter te laten en dat is meer dan gelukt! Alhoewel...nu heb ik last van nattigheid in de vorm van zweetdruppels 😅. Via wederom een heerlijke rit ben ik de groene heuvels uitgereden en heb ik me gesetteld op 20m van het strand. Lekker dicht bij de krokodillen 🙉😊. Volop zon en 26 graden. Onderweg ben ik nog naar een Curtain Fig Tree geweest (de foto spreekt voor zich) en heb ik even gelunchd bij een super heldere rivier en kleurrijk toilet. En vlak voor aankomst rijd ik nog onder een haag van prachtige en oude bomen!! 😍 Begroeid met naar wat het lijkt een grassoort, maar vermoed dat het een soort mos is? Ik heb na aankomst even op het strand gezeten en een stukje gewandeld langs de waterkant, op 5m afstand 😬, maar geen krokodil gezien. Tóch helaas...😉.

Ik was na het douchen meteen mn bed ingekropen, want ik wilde nog even slapen voordat om 00.00 uur de wekker ging voor DE wedstrijd. Poeh hé, ik zweette me eigen suf! En had net een uur daarvoor het bed verschoond 🙈. Maar ondanks dat toch dik 2 uur geslapen 🤗. En helaas zijn sommige dromen nog steeds bedrog...Maar toch genoten van de nachtelijke voetbaluurtjes! Laat ik maar niet beginnen aan de Tour de France, ook al rijdt NL in het geel...😬. Even qualitytime met m'n nachtrust de komende tijd! 😄

Het voordeel van warmte is dat ik eerder m'n bed uit kruip, voordat ik eruit drijf 😬. Vanmorgen aan het ontbijt ging ik even aan mezelf twijfelen: 🤔 ik heb toch geen anijshagel gekocht? Nee, het bleek beschimmeld brood te zijn! 😂 Ik ken het alleen groen, maar op dit brood was het hagelwit 🙊. Het was ook voor het brood te warm...Maar ik had al een nieuwe plaat brood aangeschaft, dus het buikje kon gevuld worden.

Vandaag stond de Mossman Gorge op de planning. Ik was in de veronderstelling dat ik door een nauwe hoge kloof zou rijden, maar niet echt. Vanaf een grote parkeerplaats kun je met een shuttle 2km verder, door een bos en langs een dorpje van Aboriginals (leven op deze plek gewoon in moderne huizen), worden afgezet en een wandeling van 3,5km door het regenwoud doen, langs de Mossman Rivier. Ik was niet de enige! 🙈 Vooral de kraakheldere rivier was druk bezet, zeker met deze temperaturen. En de kids hebben hier nu schoolvakantie, dus ik zie eindelijk ook kids ipv alleen gepensioneerden 😄. Niet dat ik ze gemist heb hoor 😜.

Stiekem had ik een veel mooier regenwoud verwacht. Het is een World Heritage gebied in Tropical Queensland. Maar ik heb gedurende mijn reis al veel mooier regenwoud gezien. Maar ach, ik kon er nog steeds wel van genieten hoor. Veel gezocht naar boeiende insecten, niet gevonden. Wel 2 bomen die met een horizontale tak, vlak boven de grond, verbonden zijn. En op die tak groeien weer 2 nieuwe boompjes. Ik hou d'r van! 🤗 Ik had het pad verre voor mezelf, maar ik heb het voor lief genomen. Het was wel een leuk wandelpad, met veel boomstronken, dus dat maakt het helemaal goed. En zo nu en dan m'n pet vol scheppen met water, voor een verkoelend hoofd...

Ik was rond 14 uur weer terug in Newell en besloot nog even naar de riviermond, die uitkomt in zee, te rijden. Daar heb je grote kans op krokodillen, dus ik ga daar maar eens rondhangen. Er zat een ouder stel uit Melbourne te vissen (man en vrouw samen vissen is hier de normaalste zaak van de wereld!) en daar heb ik een tijd mee gekletst. Vanmorgen was er een grote gespot op het strandje aan de andere kant van het water. Ik heb tot 16.30 uur geduld gehad en toen toch maar de camping opgezocht om nog te kunnen koken voordat het donker werd. Dan maar morgen met een tour de Daintree River op! Met 99% kans op krokodillen 🤞

1. Kees van Egmond:
    10 juli 2019
    Onze buurvrouw ging vroeger ook altijd gezellig met haar man mee vissen in de Rijn. Australiërs en Kattukkers lijken wel een beetje op elkaar 🤗