Start roadtrip via de Great Oceaan Road

26 april 2019 - Kennett River, Victoria, Australië

De ochtend start alsof er niks aan de hand is vandaag. Gewoon zoals elke dag de wekker, om nog op tijd voor het ontbijt aan te schuiven. Tas inpakken, taxi laten bellen en instappen maar. En rond 10 uur weer uitstappen omdat ik op plaats van bestemming ben. Maar er staat vandaag wel iets te gebeuren natuurlijk! Langzaam daalt de gezonde spanning in voor de roadtrip! 😇

De camper car staat al blinkend en wel op me te wachten. Hij heet Cyberman 😄. Eerst door al het papierwerk en digitale werk. En dat duurt en dat duurt en dat duurt 😅. Lang verhaal kort: na nog een extra beddengoed set geregeld te hebben rij ik 12.15 uur eindelijk weg. Met gelukkig een gezonde dosis zelfvertrouwen!! 🙊🤗 Want ga er maar aan staan: een automaat (wat ik gelukkig al wel een paar x gereden heb) rechts zitten (nooit gedaan) en links rijden (in Engeland gedaan en Azië op scooter) en dan ook nog een stad uit 😅. Maar wel buiten het centrum gelukkig!

Gelukkig ben ik avontuurlijk en niet angstig aangelegd. Ik moet vooral even aanvoelen hoeveel ruimte ik heb links en rechts heb ik houvast aan de lijnen op de weg. Het links rijden is geen issue meer voor mij. Mijn linker been krijgt de komende 3 maanden iig rust in de auto 😊. Oh nee, niet helemaal, want de handrem is een voetpedaal...Navigeren doe ik met maps.me op m'n telefoon. Eerst maar eens een supermarkt! Karretje volgeladen en door naar de volgende winkel: een campingwinkel. Ik heb 4 camping accessoires hoog op mijn lijstje staan: een toilet 😊, een afwasteiltje, een citronella kaars en iets met zakken om m'n kleine spullen geordend binnen handbereik te kunnen hebben. Alleen dat laatste is (nog) niet gelukt. Wilde niet nog naar een 3de winkel omwille van de tijd...Ik moest namelijk 150km rijden vandaag en ondertussen ook nog genieten van de omgeving en wennen aan de auto. Druk joh! 😂

Na 100km werd de wilde oceaan mijn metgezel 😍. De golven klappen met een luid geraas naar beneden en de schuimende massa dendert tegen de kustlijn aan. Soms ben ik echt maar max 4m verwijderd van die massa! 😲 Hoe kan ik hier nou in Pietje's naam (laten we het christelijk houden 😉) m'n ogen op de weg houden? Ik zal wel moeten, want zo breed is mijn weghelft niet, maar het lukt me niet altijd 🙈. Maar niet druk op de weg gelukkig...Soms zie ik in m'n ooghoek van dichtbij opeens zo'n mega golf omrollen. Ik krijg er zo nu en dan de rillingen van 😄. Nu snap ik waarom zwemmen hier eigenlijk not done is 😬.

Het is Jantje lacht Jantje huilt weer. Donker grijs afgewisseld met blauw. Zo nu en dan een fotostop, maar op een gegeven moment mag ik niet meer stoppen van mezelf, want anders kom ik pas in het donker aan...En dan wordt het tijd voor het inwijden van m'n toilet 😂. De eerste poging breek ik toch maar af, want ik krijg buren 🙈. Heb wel geblindeerde ramen, maar toch...Maar er zijn hier echt om de 300m parkeermogelijkheden, dus pak gewoon een kleintje 😊. Wat ben ik blij met deze aankoop!! Ik ben een paar keer in m'n leven radeloos geworden in de auto omdat m'n blaas zó nodig geleegd moest worden, dat ik nu stress tussen m'n oren krijg als ik onderweg moet plassen en m'n blaas dan zeer gaat doen. Op de scooter ook, maar dan dronk ik gewoon zeer weinig, maar dat is niet goed natuurlijk...Dus een toilet op een roadtrip is onmisbaar voor mij 😊. En ik kan em ook nog als stoel gebruiken als ik de deksel dicht doe 👌. Er zitten 100% bio afbreekbare zakken in dus die kunnen in het chemisch toilet. Moet ik alleen niet te lang wachten met verwisselen 🙉😂.

Ik zie een grote groep Kangaroes in een wei staan. Ik rij er voorbij alsof dat de normaalste zaak van de wereld is 😄. Maar afspraak is afspraak: niet meer stoppen 🙊😉. Ik ga er vast nog genoeg zien! De weg gaat ondertussen meer omhoog en wordt bochtiger. Veel bijzondere krom gevormde bomen door de wind en veel eucalyptusbomen. Leuk om te rijden! Alleen jammer dat ik een km of 20 een toerist voor me heb rijden?? 🤷 Wat een bange poepert! Bij elke tegenligger in de remmen en bij elke bocht hoekig de middenlijn over, doodsbang dat de auto de klif afrolt denk ik? Maar deze persoon heeft duidelijk geen idee hoe groot de auto is want er is zeeën van ruimte links 🙄. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10!

Ik rij om half 6 het terrein van de camping op. De schemering begint al. Deze camping staat bekend om het bezoek van koala's en ja hoor na de check-in zie ik de eerste al de boom in klimmen! Erg sloom en dan slapen ze ook nog eens 20 uur per dag 🙈. Maar nu aan de slag! Auto inruimen, backpack eindelijk leeg en leeg laten voor 3 maanden! 🎉🎊 Tentdoek om autoklep, bed opmaken, luifel in het donker op de 1 of andere manier professorisch bevestigen en om 19 uur eten koken en daarna afwassen. Ja mensen, het was vandaag bijna gewoon een lange werkdag 🤣.

Ik zal morgen ff foto's maken van de kampeer auto. Nu zit ik koukleumend buiten het blog te schrijven 😬. Maar dat hoort bij kamperen...Zo nu en dan wat druppels, maar zit net aan droog. Morgen voor het eerst in 10 weken GEEN wekker, aangezien ik m'n eigen ontbijt verzorg 🤗 en zien wat de dag brengen gaat. Maar heb niet de illusie dat ik pas 9 uur wakker wordt hoor 😉. Ik blijf hier 3 nachten.

1. Anneke E.:
    26 april 2019
    Wow Elise, dat ziet er gaaf uit. Wat een mooie camper, ideaal voor 1 persoon ! Heel veel plezier de komende tijd, we genieten van je verhalen.
  2. Ew3lincie:
    😍Mooi 🤩 veel plezier😝
  3. Arie:
    Spannend.
  4. Dien:
    27 april 2019
    Gaaf!
    Geniet van je camperavontuur!
    Met je 'het was vandaag bijna een gewone werkdag' 🤣🤣🤣
  5. Anneke T.:
    28 april 2019
    Zo ik ben weer bij! Had wat verhalen gemist door mijn eigen vakantie 😊. Veel plezier in Australië! X
  6. 28 april 2019
    Leuk. Je eigen stekkie. Veel plezier in australie!