Een dagje rondom de camping

27 april 2019 - Kennett River, Victoria, Australië

Zo dat was koud vannacht! 🥶 Na 1 minuut in bed ben ik al in m'n lakenzak gekropen en dan het dekbed er overheen en dan m'n kleren nog over m'n benen. Oh wacht! Ik doe m'n trui ónder het dekbed over m'n benen, zodat ik een warme trui aan kan doen als ik moet plassen. Want dat gaat natuurlijk gebeuren 🙄. Ik ging ook ijskoud in bed, dus dat helpt niet echt...Het duurde dan ook ff voordat ik in slaap viel. En uiteraard 2x wakker worden om te plassen 😬. Maar ondertussen wel genoeg opgewarmd en snel weer inslapen. Geheel onverwacht was ik pas om 9.30 uur definitief wakker. Niet verkeerd! 😊 Maar mijn lichaam denkt wellicht nog 7.30 uur door tijdsverschil met Viëtnam...Was al wel eerder al een paar keer gewekt door vogels die niet geschapen zijn met een fluwelen zangstem zal ik maar zeggen 🙉😄. Wat een gekrijs zeg 😂.

Wat zal ik vandaag eens gaan doen? Eerst douchen en ontbijten iig. En heb besloten om vandaag rondom de camping te blijven. Maar dat was interessant genoeg hoor! Eerst achter de camping op zoek naar Koala's en gekleurde papegaaien. De Koala's slapen graag in Eucalyptusbomen blijkbaar. Zouden ze ook weleens al slapend uit de  boom vallen? 🤔 Ze zien er echt heel schattig uit, maar hun gezicht is moeilijk goed vast te leggen op camera. De bomen ruiken ook echt naar Eucalyptus...Meteen in het begin is het al een drukte met papegaaien en mooie eenden. Maar ja, ze worden dan ook gevoerd door de bezoekers...Als ik doorloop zie ik zo nu en dan de 🐨 in de bomen zitten. Altijd remi en alleen. Alleen hoeft helemaal niet eenzaam te zijn 😉. Zo nu en dan uitzicht op de zee met zijn golven. Na 1,5 km gezapig omhoog via een dirtroad, loop ik weer terug. En dan zie ik 3 Kangaroes in een veldje liggen. Maar weinig beweging, want ze lagen te rusten.

Ik loop terug naar de camping en steek de straat over en sta al snel op het strand. Op dit moment is er een stukje strand, maar het is vloed aan het worden dus dat strand is straks helemaal weg. Dus nu het nog kan klauteren via de rotsen naar de heftigste golven die eerst haaks op de kustlijn omslaan 🤔 om een stukje verder met ietwat minder geweld recht op de kustlijn af te komen. Ik verloor mezelf volledig in de details van de rotsen en de schelpdieren, dus het duurde ff voordat ik bij de bulderende golven aankwam 🙈. Maar eenmaal daar aangekomen heb ik even een tijdje staan genieten van de witte kolkende massa en de blauwe mega golven. Met in mijn achterhoofd dat het vloed aan het worden is, dus het water steeds dichterbij me komt. En toen opeens hoge spetters boven een opstaande rotsrand uit. En laat ik daar nou net 2m achter staan met m'n telefoon in nog net geen opnamestand...Telefoon nat, en (gelukkig) regenjas nat 😂.

Ik loop terug en zie dat de rotsen waar ik net op gelopen heb al onder water staan of lopen. Ik blijf nog even kijken naar de surfers. Maar je moet veel geduld hebben als surfer! Het duurt ff voordat ze een golf op het juiste moment kunnen pakken. En het waren er ook maar 3 dus ik moest ook veel geduld hebben voordat ik eindelijk een video opname had 😉.

Bedacht me dat ik de papegaaien nog niet gefilmd had, dus nog ff terug. Ze gingen zelfs op m'n telefoon en arm zitten 🤗. Heel tam dus. Maar ja, handen vol met zaden werden er aangeboden 😊. En toen was het alweer half 3! Oja, nog lunchen 🙊.

Voor het avondeten nog even naar een grasveldje gelopen. Mét handschoenen aan! 😬 Geen idee wat de temp is (vermoed 14 graden?). Maar het is ook best winderig en als je alleen buiten leeft, wordt het lijf koud. Bij schemering heb je kans op grazende Kangaroes. En ja hoor! Daar staan en springen er 2. Wat een machtig gezicht toch 😍. En eentje is echt groot en heeft een hele dikke staart. Het springen begint in slow motion en dan komt uiteindelijk de vaart erin 😄. Vanavond fish en chips besteld, want had niet genoeg ingrediënten voor een maaltijd...Met warmere schoenen aan en een kaars recht voor m'n snufferd 😂 onder m'n luifel verorberd.

1. Rob Bellekom:
    28 april 2019
    Hej Elise. Australië. Een land wat je alleen maar laat genieten. Geniet van het land en van de mensen. Enjoy!!!!!
  2. Elise:
    28 april 2019