Dag Azië, hallo Australië!!

25 april 2019 - Melbourne, Australië

De rit naar Hanoi is vlekkeloos verlopen. Ook weleens fijn 😉. Bij aankomst 's avonds in het hotel kreeg ik een upgrade naar een penthouse 🙊 (zie filmpje). Heb ík weer! 😂 De volgende dag kon ik het niet opbrengen om in de hitte door Hanoi te lopen. Het kon me allemaal gestolen worden 😉. Dus mezelf opgesloten in m'n penthouse met airco en een digitale dag gehad (o.a. filmpje van de boottour gemaakt en geupload ) met een middagdutje 😊. 's Avonds ff gegeten in een Ierse pub in de buurt en snel weer terug 😄. Ik ben ondertussen wel goed geworden met de straat oversteken tussen al dat verkeer door: gewoon gaan lopen en ze ontwijken je vanzelf 🤗.

De volgende ochtend rond de middag met de taxi naar het vliegveld. Ik vond Azië super boeiend en heb echt genoten! 😍 Ook al kan het geen way of life worden voor mij heb ik gemerkt na 10 weken...Dus gelukkig geen Aziatische schone tegen het lijf gelopen 😜. Heb je ooit met de gedachte gespeeld om naar ZuidOost Azië te gaan? DOEN!!! Heeft nog niet 1 haar op je hoofd er aan gedacht om naar ZuidOost Azië te gaan? DOEN!!! Met de voorwaarde dat je ruislustig bent...😉.

Maar nu begint een nieuw avontuur waar ik onnoemelijk veel zin in heb! Gek genoeg verwacht ik dat het reizen door Australië meer moeite gaat kosten. In Azië zeg je wat je wilt en alles word voor je geregeld van deur tot deur. Nu moet ik wel meer zelf gaan regelen en m'n eigen weg vinden. Maar een kwestie van tijd voordat ik ook daar m'n weg wel in ga vinden! De eerste campings zijn al geboekt en morgen mag ik m'n 'huis' ophalen voor de komende 3 maanden 🤩.

Ik ben eerst in 1,5 uur naar China gevlogen en daarna om 21 uur in 9 uur naar Melbourne. Het slapen moest wel gaan lukken, want ik had alle moeite om m'n ogen open te houden tot na de geserveerde maaltijd. En het slapen ging gelukkig prima! Ik werd wakker van de geur van het ontbijt 👍. De raamluiken had ik dicht gedaan voor het slapen gaan, maar na het ontbijt zei iets in mij: doe die luikjes ff open ook al is het nog donker. Wow, wat een mooi gekleurde hemel!! 😍 Om 8.15 uur (8 uur later dan NL!) had ik de zachtste landing die ik ooit meegemaakt heb. En dat met 1 van de grootste vliegtuigen waar ik ooit mee gevlogen heb. Chapeau voor de piloot!👌

Met de skybus naar de stad. We werden allemaal bij 1 en dezelfde halte afgezet en ik had het geluk dat het op 400m lopen van mijn hotel was. Ik was er al om 10.30 uur, maar mocht toch al inchecken. Heel fijn want dan kon ik nog even slapen, aangezien ik tijdens de vlucht tussen de maaltijden door max 5 uur had geslapen...Mn kleinste kamertje van de reis: een 1persoonskamer. Maar wel met warmtelampen in de badkamer. Die wil ik in NL ook! Lampen aan en na een halve seconde voel je de warmte al. Al is het nu helaas niet koud genoeg in de douche om ze te gebruiken 😊. Na een dutje van een dik uur ben ik de stad ingegaan om wat te gaan eten. Strak blauwe lucht en in de zon heerlijk. Maar met korte broek en t-shirt in de schaduw tussen al die hoge gebouwen zorgde wel voor kippenvel, brr. Is ff wennen 😉. Meerdere eettentjes bleken dicht? 🤔 Dan maar een burger en milkshake voor 18 AUD (dik €11). Zo, dat is ff wennen aan de nieuwe prijzen 😱😉.

Naar hotel of de stad door? Het wordt dit keer de stad. En daar heb ik geen spijt van! Wat heb ik ervan genoten! En dat in een stad! 🤔😂 Ik weet niet wat er met me gebeurde, maar ik had dikwijls een brok in m'n keel en tranen in m'n ogen 🙈. Ik zou bijna willen zeggen: het voelde als thuiskomen. Dat willen mijn familie en vrienden helemaal niet horen, want die zijn als de dood dat ik m'n biezen pak en uit NL vertrek. 😬 Een troost voor het thuisfront: het is super moeilijk om te emigreren naar Australië. Dat lukt maar een klein %. Dan moet je echt iets toe te voegen hebben aan de economie. En ik denk dat dat niet lukt met mijn logistieke skills 😉. Alleen al het Australische accent doet me smelten. En totaal geen chaos en gezellig op straat. Maar ik vond het wat té gezellig. En dat in combinatie met gesloten winkeltjes? Dus ik googlen en blijkt dat vandaag veteranendag is en dat is hier een feestdag. Aha!

Midden in de stad ligt een groot mooi park. Daar moest ik natuurlijk ook wel even doorheen wandelen. De combi van natuur en skyline vond ik een hele leuke combinatie. Wel veel zwerfplekken met dekens en kleding gezien in de stad, maar wel nette schone zwerfplekken. Het is sowieso een verademing om weer in een schone omgeving te vertoeven! Ondanks dat ik me super fijn voelde in deze stad waren m'n voeten er na dik 2 uur wel weer gewoon klaar mee. M'n voeten houden niet zo van wandelen op stoeptegels en asfalt...Natuurlijke ondergrond geeft een betere energie 😉. Maar het is een fijne start van Australië!

Morgenochtend kan ik de auto camper ophalen en trek in de natuur in. Ik begin aan de Great Oceaan Road (meteen ook de mooiste kustroute van Australië!) en ga dan via Grampians NP terug naar Melbourne, om daarna via de kust richting Sydney, Brisbane en eindpunt Cairns te rijden. Met uiteraard bezoeken aan meerdere Nationale Parken. Ik heb er super veel zin in!!!

1. Wendy:
    25 april 2019
    Lieve E, geniet van alles wat je nu weer mee gaat maken!! ❤️
  2. Nicky:
    25 april 2019
    Oh Elise! Heb je al een camping in de Grampians? Wij zaten daar aan de rand van een paddock met een enorme kudde hertjes en kangaroos😍 een camping in Hall’s gap van Nederlandse eigenaren. Was echt fantastisch! Groetjes vanaf Mallorca!!
  3. Elise:
    25 april 2019
    Ha ook vakantieganger! Ik had Grampians Paradise Camping & Caravanpark in gedachte i.v.m. de mooie ligging. Wel contact gehad met eigenaar, maar omdat ik niet zeker weet welke data en er die periode genoeg plek is niks vastgelegd. Weet je de naam nog van die camping? Hall's Gap heeft er meerdere...Fijne vakantie!!
  4. Ma:
    25 april 2019
    Ziet er ook weer prachtig uit. Wel luxer. Geniet er van xxx
  5. Arie:
    25 april 2019
    Have a great time down-under and don't forget to put a shrimp on the barby.
  6. Nicky:
    26 april 2019
  7. Marianne:
    26 april 2019
    Fijn dat je weer heel aangekomen bent!! Heel veel plezier daar! De foto's van de stad zien er top uit! Is wel mijn ding ook! Jammer dat het zo ver weg is 😱 have fun sis!!!!