Relax-oord Nusa Lembongan

22 augustus 2019 - Nusa Lembongan, Indonesië

Gisteren voor het laatst vroeg gewekt door het orkest van geluiden op Penida (heb kort filmpje op blog gezet). Het is overal wel in Azië, maar nergens zo erg als bij deze accommodatie, verstopt in het groen! Het breekt na 6 nachten wel op, maar toch ben ik hier met plezier verbleven. Weinig aanloop van mensen, behalve dan Jingga die altijd wel in de buurt was. Ik doe dit keer rond 11 uur een brunch met mie noodles. Niet het prettigst als je nog maar 1,5 uur uit bed bent, maar moest vooral even praktisch zijn. Ik zal namelijk ergens rond lunchtijd op de boot stappen en was eigenlijk te laat voor ontbijt.

Jingga zet me af met de scooter. Ik achterop met grote rugzak op de rug. Ik moest hem goed vasthouden en iets te dicht tegen z'n lijf aangedrukt normaal gesproken 🙈. Maar ja, anders trok de rugzak me naar achteren met het gewicht van 21kg 😬😄. Ach, hij zal het vast niet vervelend gevonden hebben...😉. En we kenden elkaar al 6 dagen, dus moet kunnen 😂. Het is gelukkig maar een minuut of 7 rijden. Ik koop een ticket en binnen een half uur mag ik instappen. Geen privé-boot dit keer 😜. Het was hooguit 15 min varen naar paradijselijk blauwe wateren. Ik app de accommodatie dat ik eraan kom, want ik word weer met de scooter opgehaald 🤗.

We stappen uit bij de Yellow Bridge. De verbinding tussen Nusa Lembongan en Nusa Ceningan, het kleinere broertje. En alleen te gebruiken met de voeten en de scooter. Auto's rijden er sowieso niet. Alleen pickups met bankjes om toeristen te vervoeren, golfkarretjes die je kunt huren en scooters. Omdat het water tussen de 2 eilanden ondiep is, oogt het water op beel plekken lichtblauw. Gadek komt aangereden en ik stap achterop. En na een kleine 10min stap ik een paradijsje binnen! 😍 6 mooie bungalows, een goed onderhouden tropische tuin en een mooi zwembadje. Wellicht gaat het me lukken om hier te relaxen? 😊 Hoogst uitzonderlijk, in de lagere prijsklasses, dat een accommodatie zo goed afgewerkt is als deze 👌. En met een buitendouche en toilet. Wat toch ook wel een beetje spannend is met al die drones in de lucht tegenwoordig 🙈. Maar gelukkig zit ik ver genoeg van de fotogenieke stranden af 😅.

De middag van aankomst is het iig gelukt om te relaxen! Binnen een uur lag ik al in het zwembad te dobberen. Lekker alleen want de andere gasten waren de hort op. Ik heb het een uur volgehouden in het water. Heerlijk! Ff bijkomen 🤗 Drinken en eten kan ook hier, dus ben lekker de hele dag thuis gebleven.

Vanmorgen na het ontbijt ben ik voor de zoveelste keer wéér in de ban geraakt van de manta's. Ik heb het filmpje minimaal 25x teruggekeken de afgelopen 3 dagen! 🙊 Ik krijg er maar geen genoeg van. En heb vanmorgen ook een paar docu's over reuzenmanta's gekeken op youtube. Helemaal verliefd geworden 🤭. Er blijken 2 soorten reuzenmanta's te zijn: Ocean Manta die tot 9 meter breed kan worden en de Reef Manta die tot 5 meter breed kan worden. Ik vermoed dat ik de Reef Manta's gezien heb. Heb ook geleerd dat Indonesië 1 van de sterkste stromingen ter wereld heeft. Ja, dat heb ik gemerkt! 😅

Rond het middaguur ben ik even naar 3 strandjes gelopen (foto's hebben de selectie niet overleefd want moet echt iets toe te voegen hebben naast alle andere foto's die ik al heb 😉) die binnen 500m liggen, geluncht en weer terug. Omkleden en het zwembad weer in 😊. Dikke prima zo! Is ook een perfecte locatie voor ff niks. En daar heb ik dit stekkie ook op geselecteerd...Morgen is het plan om ff met de scooter rond te touren om de mooiste kustplekjes te bezoeken op de 2 eilanden.

Mijn bootticket naar het vaste land heb ik overigens zelf maar ff geregeld. De prijzen liggen hier tussen de 300.000 en 350.000 Roepia, terwijl ik 225.000 betaald heb om van Ubud naar Penida te gaan. Lembongan is dichter bij Bali én Kuta is 2x minder ver rijden dan Ubud vanaf de haven, dus ik vond dat van de zotte. Ik mag dan makkelijk geld uitgeven aan privé gidsen, maar er schuilt toch óók een krentenkakker in mij! 😂 Geld mag alleen rollen als ik daar een goed gevoel bij heb en het mij mooie ervaringen brengt 😉. Dus...ik heb mijn accommodatie in Ubud het telnr gevraagd van die organisatie die de heenweg verzorgd heeft en ze gebeld. Geregeld! Ze brengen me zaterdag voor 225.000 naar Kuta 🤗.

1. Esmeralda:
    22 augustus 2019
    Wat geweldig allemaal Elise! Echt super tof!
  2. Arie:
    22 augustus 2019