Een reisdag én een actieve luie dag

16 mei 2019 - Kioloa, Australië

Ik had gisteren 250 km te overbruggen. Van de bergen naar de kust. En daar kijk ik naar uit, want daar is het 20-22 graden overdag en 12 's nachts 🤗. En opwarmen kan geen kwaad 😬. Ik had namelijk een nacht van -3 graden en daar was ik niet helemaal op berekend. En dat hebben vooral mijn voeten geweten! Ik werd halverwege de nacht wakker met 2 hele koude voeten, waarvan er 1 echt veel pijn deed van de kou. Alsof die aan het bevriezen was. Maar toen dacht ik nog aan 2 tot 4 graden boven 0, zoals de voorgaande 3 nachten. Dus ik warmer proberen te wrijven zodat iig de pijn wegzakt en dan maar sokken aan en de joggingbroek lager leggen over mijn voeten ipv benen. Ik ben weer in slaap gevallen, maar werd weer wakker. Weer pijn in de voet van de kou. Toen ik 's ochtends de deur open deed zag ik vorst op de grond. Aha!! Ik keek om 9 uur op mn thermometer die aan mn wandeltas hangt: 0 graden! Dus mn voet had idd last van vrieskou 🥶. De vrouw die het geld kwam innen vertelde mij dat het -3 was vannacht en dat heb ik geweten...Want ook plassen was een verschrikking. Ik heb dan echt 30 tot 45 min nodig om mezelf zover te krijgen om onder die warme deken vandaan te komen 🙈. Kamperen wordt dan ff kramperen 😬.

Gelukkig mag ik tijdens het ontbijt opwarmen want het is weer strakblauw en de zon lekker warm. Al ijsberend eet ik mijn broodjes op, zodat mijn voeten ook op kunnen warmen 😊. Opgewarmd begin ik aan de lange rit. Het was weer genieten onderweg, maar het werd ook zwaar. 2 gebroken nachten door de kou en de lange reisdagen van de afgelopen dagen eisen z’n tol. Mijn ogen worden zwaar dus om 13.30 uur besluit ik om de auto te parkeren en even een powernap te doen. Een uur verder met 15 min slapen rij ik het laatste stuk, nog met een slaaphoofd, maar geen slaperig hoofd 😉. Ik pak nog een stukje toeristische route mee en kom uit bij een meer. Daar zie ik 4 pelikanen en die hoopte ik al ergens in Australië tegen te komen! Ze hebben ooit als kind indruk op me gemaakt in een dierentuin 😊. En ik zie nog een aardig voormaat spin in een spinnenweb hangen…Later op de route zie ik nóg meer pelikanen.

De camping die ik uitgekozen heb ligt vlakbij Pretty Beach. Een afgelegen strand in een baai. 50m lopen. Het wemelt hier weer van de kangaroes. Maar internet is hier weer letterlijk en figuurlijk ver te zoeken 🙄. Wel een frustratiepuntje hoor! In Azië super en hier beroerd. Ik moet echt letterlijk op zoek hier naar ieniemienie beetje bereik. Op mijn stekkie eerst helemaal niks en dan van 20 tot 8 opeens 1 tot 2 tot streepjes, ik kan zelfs youtube kijken 🤗.

Na het koken (uiteraard in het donker, maar later bij heldere lucht maanlicht 👍) zie ik een donkere vlek vlak naast me. Oh nee hè, daar gaan we weer 🙈. Het blijkt een possum te zijn, een kleiner formaat dan de wombat. En deze was wél weg te jagen 😅. Maar kwam wel gewoon weer terug...Hij klom de kookstelletjes op, maar behalve vetspetters te schoon 😉, dus hij vertrok.

De nacht verliep een stuk aangenamer gelukkig 🤗. Maar vanochtend was ik niet vooruit te branden 🙈. Ik wilde alleen maar blijven liggen, tot 14 uur wat mij betreft 😂. Ach waarom ook niet?! Maar om 10 uur kroop ik toch maar de auto uit. Het werd namelijk veel te warm en ik had geen internet. Wat moet je dán tegenwoordig nog doen? 🙊🙈. Ernstig eigenlijk 😬. Het was heerlijk weer! Dus van lui naar een soort van actief: ik ga 3km wandelen naar Merry Beach en pik daar de nodige internet mee om mn reis naar Sydney en de Blue Mountains uit te stippelen. En door het uitbundige zonnetje heb ik er nog zin in ook! 😄

Het was een heerlijk wandelingetje. De paadjes waren zo smal dat ik met enige regelmaat gekieteld werd door de vegetatie. Op een uitzichtpunt bijna een uur genoten van internet en gezocht naar de ideale camping voor m’n bezoek aan Sydney en de Blue Mountains en gebeld om te boeken. En daarna verder gelopen naar het strand.  Wel met een gevoel opgezadeld van “had ik maar!” Direct aan Merry Beach lag namelijk een camping, bezaait met Kangaroes, en daar had ik héél graag willen staan. Maar ja...is niet op de radar geweest bij mij tijdens het googlen...1,5 uur hier gebleven waaronder genieten van een ijsje, de kangaroes, eredivisie kijken 🤗 en even met m’n blote benen de zee in gegaan. Erg sterke stroming en daarom ook niet geschikt om in te zwemmen…

Niet moe maar wel voldaan terug naar de camping. Heel blij dat ik ondanks de luie opstart toch nog actief ben geweest! Morgen een lange en zwaardere wandeling. Nu ergens op de camping internet vinden om het blog en de foto's up te loaden 🙉. Gelukkig mét maanlicht en niet al te koud 😉.

1. !neke:
    16 mei 2019
    Oooooh niets aan... voeten die veranderen in ijsblokjes... Misschien een limonadefles vullen met warm/heet water???
  2. Elise:
    17 mei 2019
    Dat is een goed idee!! Al zou het zomaar kunnen zijn dat ik deze nare temperaturen achter me laat 🤞