Privé tour Doi Inthanon NP

27 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

Oei, de wekker om 5.45 uur 😬. Maar ik had zin in de dag dus dan doet het minder pijn. Om 6.45 uur even wat ontbijt scoren beneden en om stipt 7 uur stopt m'n chauffeur en gids voor de deur. 2 mensen dus de hele dag tot mijn beschikking 🤗. De gids was een tomboy, oftewel 'familie' zoals dat ik het regenboogwereldje wordt genoemd 😉. Leuk! Kan ik eens vragen hoe dat hier in Thailand gaat met familie en geloof...Al weet ik er al wel al iets van, maar ben benieuwd naar haar verhaal.

Bij vertrek regent het, maar we moeten 1,5 uur rijden dus dat zegt niks over hoe het in de bergen is. Al heb ik wel een idee...😬. Ze, Ben, vertelt me wat we vandaag gaan doen en we kletsen veel, dus voor ik het weet komen we aan op de eerste bestemming: een waterval. Het is erg mistig in de bergen en dus erg vochtig. Als we uitstappen gaat het ook behoorlijk regenen dus regenpak aan. Het is een behoorlijk woeste waterval en ook zonder regen zou je daar zeiknat worden. Hier op deze hoogte is het rond de 20 graden.

We stappen weer in het busje en rijden naar het begin van een wandelroute van 2 uur. Deze route mag alleen onder begeleiding van de bergstam Karen gedaan worden en de gids zat al op ons te wachten. Off we go! Zonder regen ondertussen. Een leuk en avontuurlijk pad langs nog 2 watervallen, een wildwaterrivier en zo nu en dan over houten ladders of bruggetjes door het natte regenwoud. Ik genoot er volop van! En toen kwamen we bij de rijst en bloemenvelden van een paar Karen families. Een mooi uitzicht over de vallei. Eerst werd er door de bergstammen opium verbouwd maar dat heeft de regering verboden, dus nu worden ze gesubsidieerd om bloemen te verbouwen voor de verkoop voor offers aan de tempels.

Omdat het een privétour is en geen groep, zijn we maar 1,5 uur onderweg met wandelen. We stappen weer in de bus en rijden naar onze lunchplek. Overigens is het echt super bijzonder dat ik in m'n eentje een privé tour heb geboekt 😊. De rangers waar we tickets moeten kopen als we bepaalde delen van het NP inrijden geloven het niet als ze aangeven dat er maar 1 ticket nodig is en bij het restaurantje vinden ze het ook bijzonder. En Ben heeft ook nog nooit 1 iemand begeleid. Altijd minimaal 2. Ach, ik ben graag anders en doe het my way...😇.

Ik lunch samen met Ben en we kletsen wat af. We blijken veel gemeen te hebben. We genieten beiden op dezelfde manier van de natuur en ook voor haar werkt de natuur als reset. We praten over onze coming out en over de combinatie met het geloof. Ook trouwen mag hier met hetzelfde geslacht, maar geen officiële trouwakte. Maar wel samen voogdij hebben over een kind. In het Boeddhisme is het geen enkel probleem en de term 'uit de kast komen' kende ze niet. Zij wist het al als een klein meisje en ze hoefde niet uit de kast te komen, want haar familie wist het zelf ook al wel. Ze voelt zich meer een jongen. En ik voel me een mens 😊.

We rijden verder en bezoeken het hoogste punt in Thailand. Hoer is het nog maar 14 graden. Erg koud voor Ben 😂 en ik loop in mijn korte broek 🙊. Er was een korte wandeling, met in het bos een kleine Pagode ter ere aan 1 van de vele koningen die dit land rijk was. En aan de andere kant van de weg een mooie boardwalkroute door het bemoste regenwoud. Samen met het mistige weer zag het er mystiek uit in het bos. Ik genoot volop. Ook al was het nat...maar dat hoort toch ook wel een beetje bij het regenwoud!

We rijden naar de top van de berg, waar er een mooi uitzichtpunt zou moeten zijn. Maar het was 1 grote witte mistige wereld. Een stukje verder parkeren we het busje en bezoeken we 2 Pagodes, die tegenover elkaar staan. Ik weet van foto's op Google dat je er prachtige plaatjes kunt schieten! 😬 Met de mooi aangelegde tuin met bloemen rondom de Pagodes en de bergen op de achtergrond. Maar ja, dit is het risico van de regentijd!

Dit was de laatste stop alweer helaas. Nu 2 uur terugrijden naar Chiang Mai. Maar eerst nog een fotostop, met de rijstvelden op de achtergrond. Want ik wilde nog graag een foto samen met Ben! Ook tijdens de terugrit bleven we maar kletsen. Het is grappig, want ik had juist 2 dagen geleden de conclusie getrokken dat het in Thailand moeilijk is om echt connectie te vinden met een Thai, daar waar het in Australië aan de lopende band gebeurde! En dat miste ik wel...Maar vandaag voelde ik echt een fijne vriendschappelijke connectie met Ben, waarin we hele open gesprekken hebben gehad. We hebben afgesproken dat we samen een hapje gaan eten voordat ik vertrek uit Chiang Mai.

1. Anneke T.:
    27 juli 2019
    Mooie foto's weer en leuk dat je een leuke gids had. Komt mijn voorspelling misschien toch uit 🤣.
  2. Ma:
    27 juli 2019
    He breng ze niet op zulke gedachten Anna. Wel leuk die vriendschappelijke ontmoetingen. Op naar de vlgde 😜
  3. Marianne:
    🤦‍♀️😂
  4. Elise:
    28 juli 2019
    😂😂 Ik ga proberen jou voorspelling níet uit te laten komen An 😊. Al voel ik me wel thuis in Chiang Mai 🤔🤣
  5. Ma:
    29 juli 2019