Go-with-the-flow-quality-time

26 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

2 dagen van ik-zie-wel-wat-het-word achter de rug. En wat het geworden is? Gewoon, in en rond het hotel. Geen spannende ondernemingen. En ik vond het hartstikke prima 馃. Naar buiten om te eten en een tempeltje bezoeken. Zo nu en dan met de geleende (regenboog 馃槈) paraplu uitgeklapt. En even kijken bij het park op 3 min lopen van het hotel en tot mijn verbazing zien dat er wel degelijk gesport wordt in Thailand 馃槈. Ik moest wel glimlachen, want ik liep daar met een slakkengangetje doorheen en de mensen om mij heen waren druk met sporten. Hardrennen, voetspelletjes met een rieten bal, voetbalpartijtje, gewichten en toestellen. Ik had zeker niet de behoefte om te gaan hardrennen 馃檴, maar m'n voeten daarentegen jeukten bij het zien van die ballen! Bijna had ik mezelf zover om te vragen of ik mee mocht doen met rieten balletje hooghouden, maar het begon te regenen...Ik heb toch zeker 1,5 uur daar vertoefd.

Verder filmpjes kijken en muziek toevoegen aan mijn playlist. Van gospel (Hillsong United, heerlijk!) tot trance songs (Emma Hewitt 馃槏). Heerlijk contrast, zoals ook de rest van mijn muzieklijst, van schlager tot jodelen en ballad tot Dance 馃槉. Iets met een wijde blik...馃槈. En n贸g maar een keer naar het park. Duidelijk tijdens werktijd dit keer! Dus nu was er oog voor wildlife in het midden van de stad. 2 prachtige kameleons met een hele mooie blauwe kop 馃槏. Ook nog 2 zonder kleur. En 2 eekhoorns met een donkergrijs lijf en een mooie cr锚me pluimstaart. En een boom die geschilderd leek te zijn met verschillende kleuren, maar dat bleek toch de natuur te zijn. De schors bestaat uit verschillende lagen en kleuren. En als dat afbladdert dan ontstaat dit kleurenpallet...

Vandaag ben ik verhuisd naar een hotel 180m verderop. Ik was niet tevreden met het hotel waar ik zat. Tot 2x toe geen ontbijt in de ochtend. Zonder reden uiteraard...Want eerlijk zeggen waarom iets niet goed gaat levert in hun ogen gezichtsverlies op 馃檮. Nou, daar denkt deze eerlijke Hollander uiteraard anders over maar ja...Iets met cultuurverschil en accepteren. Ik had gistermiddag nog gevraagd of er de volgende morgen w茅l ontbijt is. Ja zeker zei ze. 100%? Ja 100%. NOT! Ik had ook maar 2 nachten geboekt hier, maar met het idee om er nog een paar aan vast te plakken. Maar toch maar voor een andere gekozen, wel bewust dichtbij het park gebleven. Heb nu uitzicht op de bergen rondom Chiang Mai en de opstijgende vliegtuigen van het nabij gelegen vliegveld. En de andere hotels en restaurants om me heen, met daartussen wat krottenhuisjes van de locals. Oud en nieuw, rijk en arm, gaan samen in Azi毛...

Ik ben vandaag ook nog naar de Silver Temple geweest. Ze hebben daar vast gedacht: "hoe val ik nou nog op tussen al die andere gouden tempels en pagodes?" Nou, gewoon, we doen zilver! 馃槃 Ik vond het 茅cht een plaatje! 馃槏 Kon mijn ogen er niet vanaf houden en heb er wel 3 rondjes omheen gewandeld 馃槉. Smetje: dit is de 1ste tempel die ik tegenkom waar de vrouw NIET naar binnen mag 馃. Nu weet ik 贸贸k eens hoe het voelt om gediscrimineerd te worden 馃槵馃槈 (nee, ik heb me nog nooit gediscrimineerd gevoelt vanwege mijn geaardheid!馃槆). Het voelde vreemd, maar ik zal er respect voor moeten hebben...

Er stond nog een gouden tempel naast, waar ik w茅l naar binnen mocht. Daar werd me duidelijk waarom ik me zo fijn voel in boeddhistische tempels: de symmetrie die er altijd heerst! 馃 Behalve in deze en dat viel me meteen op 馃檲. Ik heb een foto geplaatst van 6 glimmende boeddha's, maar daarvoor stond er nog w茅l 1 links en n铆et rechts. Dus die mocht van mij niet op de foto 馃槀.

Weer terug naar het hotel en daar kreeg ik antwoord op mijn verzoek tijdens de check in: het is mogelijk om voor morgen een priv茅 gids te boeken die mij in 1,5 uur naar Doi Inthanon NP brengt en met mij daar wat hikes doet en bezienswaardigheden bezoekt. Het is daar tussen de 12 en 14 graden (!) en wordt ook wel het dak van Thailand genoemd, aangezien dit NP de hoogste berg heeft van Thailand, 2565m. Ik voel me veilig hier in Thailand, maar om het lot niet te tarten aangezien ik als vrouw alleen ben 茅n het onveilige gevoel bij een aantal volgers weg te halen, heb ik om een vrouwelijke gids gevraagd. Die zijn er weinig, maar ze hebben er t贸ch 1 voor me kunnen regelen 馃憤. Niet omdat vrouwen hier niet werken hoor. In tegendeel! Maar trekkings kunnen te zwaar zijn voor de vrouwen...

Verder volg ik het nieuws over de historische hoge temperaturen in Europa op de voet! Tof om daar getuige van te mogen zijn...vanuit Thailand 馃槀. Nu hopen dat het record nog voor minimaal 40 jaar blijft staan! 馃檴馃槀 Sterkte allemaal 馃槵.