Paradijselijke Whitsundays

29 juni 2019 - Proserpine, Australië

Wow! Ik heb vandaag de dag doorgebracht in het paradijs!! Genaamd de Whitsundays. Een groep van 74 eilanden. Op het Great Barrier Reef, wat 2500 (!) km lang is en 2900 riffen bevat. We gaan eerst de Whitsundays vanuit de lucht bewonderen. De groep wordt met een bus naar het vliegveldje gebracht vanuit Airlie Beach en ik ga op eigen gelegenheid, omdat ik vlakbij het vliegveld in Proserpine kampeer. Maar eerst om 5 uur Frankrijk-Amerika kijken 😊.

Om 7.30 uur word ik door de bus opgepikt bij de vertrekhal. 2 minuten verderop stappen we uit en lopen zo de baan op. De 2 vliegtuigjes en piloten staan al op ons te wachten. Iedereen zit aan het raam. We gaan een uur vliegen. Eerst over de wetlands op het vaste land en al snel vliegen we boven zee en de eilanden. Net boven de wolken en af en toe even duik naar beneden vanwege de turbulentie. Er staat veel wind boven zee en dat was af en toe te merken. Sommigen keken verschrikt en ik genoot alleen maar 😄. 1 keer kreeg ik de kriebels in m'n buik, alsof ik in een achtbaan zat 🙊. Het was gedeeltelijk bewolkt, dus ook genoeg blauwe lucht en dus zon op het mooie blauwe water! Ik vond de uitzichten prachtig en kreeg zo nu en dan natte oogjes 😬. We vlogen ook over 3 riffen en dat was echt oogverblindend mooi! Het water was daar heel erg ondiep midden op zee, dus je ziet heel goed de contouren van het rif. 1 stukje rif had de vorm van een hart. Zoeken maar zou ik zeggen 😉.

Eenmaal weer voet op vaste bodem rende ik naar de betaalautomaat en auto, want ik moet de auto ergens parkeren in Airlie Beach, 35 min verderop en dan nog 7 min lopen naar het verzamelpunt voor vertrek met de boot. En ik wil ze niet te lang laten wachten op mij...En gelukkig haalde ik ze in, dus gaf me wat lucht 😊. Ik kwam weer aan bij de groep en toen gingen we naar de boot. Een mooi ding! En snel ook, bleek 😄. De zee was een beetje wild door de wind, dus we klapten lekker op het water 🤗. Maar zeeziekte bleef weg gelukkig 😅.

We hebben gesnorkeld over een rif, heerlijk geluncht, zonnenbaden op het witte strand van Whitehaven Beach en naar een uitzichtpunt gewandeld met prachtig uitzicht over de riviermond van Whitehaven Beach. Zó mooi!! 😍 Wij waren daar precies op het juiste moment, namelijk eb, dus laag water en daardoor het allermooiste moment. Het vastleggen van de onderwaterwereld was wel een uitdaging. Had mijn telefoon in een waterdichte hoes gedaan. Boven water kon ik de telefoonfuncties uitvoeren, maar onder water lukte dat niet 😏. Maar ben niet voor 1 gat te vangen, dus bedacht: als ik nou de timer aanzet en boven water de opnameknop indruk? En voíla! 🤗😄 Maar de kwaliteit liet wel te wensen over, aangezien er een plastic scherm voor de lens zat. Filmpjes beter dan foto's, maar vandaag geen tijd voor filmpje. Misschien morgen? Het was weer heerlijk om tussen de vissen te zwemmen en de mooie kleuren koraal te zien, vooral dat felle geel 👌. Geen haaien gelukkig 😅.

We voeren terug naar de haven tijdens de zonsondergang. Mooie afsluiter van een superdag! Pizza eten, bloggen, douchen en naar de Oranjeleeuwinnen kijken! En hopen dat ik wakker blijf...😬. Was tenslotte een lange dag, maar vooralsnog voel ik me nog prima! En de knappe glimmende groene kikker die ik gisteren op beeld heb vastgelegd, is weer komen buurten in de kampeerkeuken...

1. Ma:
    29 juni 2019
    Geef die kikker een kus 😬. Het was weer prachtig! Nu de leeuwinnen nog. Het ziet er goed uit al 🤗
  2. Elise:
    Liever niet. Wil niet het risico lopen dat hij een PRINS wordt! 🤣
  3. Hanneke:
    Prachtig!!!
  4. Sylvia Souverijn:
    30 juni 2019
    Heel gaaf. Paradise it is !
  5. Arie:
    30 juni 2019
    Weer hele mooie locaties.
  6. Marianne:
    Heel mooi!! En wat een mooie, blije kikker ☺️