Mindfull op bezoek bij 2 tempels

22 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

Gisteren heb ik de Grab-app gedownload zodat ik me makkelijk kan laten verplaatsen in en rondom deze stad. De Grab is een soort Uber. Je vraagt een transportmiddel aan via de app en je ziet meteen hoe lang het gaat duren, de prijs (die vaststaat!) de foto van de chauffeur en je ziet up to date waar hij rijdt. Ik heb goeie reviews gelezen, dus ik durf het aan 😉. Sowieso veel goedkoper dan andere taxi's en ik hoef niet te onderhandelen of bang te zijn dat ze me belazeren met een te hoge prijs.

Vandaag heb ik de motorbike taxi aangevraagd. Ik ga de monniken route door het regenwoud lopen naar de tempel Wat Pha Lat en dat is 5km rijden. Ik klik op "boeken" en ik krijg te zien dat hij er over 2 min al is 🤗. En idd! Helmpje op en gaan. De rustige wijk uit en dan het serieuzere werk. Maar ik ben er ondertussen al aan gewend en hij rijdt ook nog eens prettig dus geen stress! Ik moet ook altijd glimlachen als ik zie wat er allemaal plaatsvind in het verkeer in Azië 😄. Behalve in Vietnam dan, dat was niet om aan te zien 😬.

De laatste km moesten we een heuveltje oprijden. Hij verslikte zich een paar keer in het gewicht achterop 😂. Hij had een schakelbrommer, maar schakelde steeds niet terug bij de steilere gedeeltes, waardoor zijn brommer niet genoeg power had om de heuvel op te rijden 🙈. Maar goed, we zijn er gekomen! 😄 Ik begin aan de wandeling en meteen maar met de waterfles in de hand 😅. Gelukkig geen zon en bewust nog vrij vroeg: 9.15 uur. Het is ong 2 km door het regenwoud, een combi van vlak en stijgen. Én zweten! 😅 Al snel zie ik familie van de eekhoorn knagen aan de bast van een boom. En naast mij hoor ik een serieus geritsel van iets in het bladerdek. Even denk ik: als het maar geen slang is, maar die ritselt niet zo met dat glijdende voortverplaatsen heb ik mezelf wijsgemaakt. Dus ik ga verder met filmen...

Ik vond het een fijn wandelpad in een mooie groene omgeving, met zo nu en dan een glimp van het uitzicht op Chiang Mai. En dan nader ik een bamboebrug en zie ik de eerste draken en boeddha's verschijnen. Prachtig gelegen in het groen! En met uitzicht op Chiang Mai. Ik word altijd erg rustig met boeddha's om me heen. En niet alleen ik...Een hele prettige sfeer 😍 en erg fotogeniek. En lekker rustig, want de meeste toeristen geven er niet de voorkeur aan om wandelend en zwetend een attractie te bezoeken 😉. Prima toch! 🤗

Ik had alles gezien, maar wilde nog niet weg 🙊. Dus heb nog maar wat dubbele meters gelopen 😉. En dan toch maar weer afdalen. Eenmaal beneden weer een motorbike besteld. Nog even naar een andere tempel, die ik op de heenweg tegenkwam. Hoppa, over 4 min is hij er al. Wat een uitvinding 👍. Maar dit keer erg rap naar beneden. Dat was iets meer billen knijpen 😬.  En deze reed ook wat sneller door het verkeer heen, maar hij heeft me veilig afgezet, dus niks aan het handje 😊.

Wat (=tempel) Suan Dok bestaat uit veel witte kleine tempeltjes (voor de verkoop??), een grote tempel die je binnen kunt bezoeken en een Stupa, dat goudgelige gevaarte. Leuk, maar niet de sfeer van Pha Lat. En ben niet in de tempel geweest, want ik kon naar binnen kijken en deze was niet bijzonder genoeg om voor te betalen en me ongemakkelijk te voelen in m'n korte broek. Er liepen al wat vrouwen met een omslagdoek om hun rok of korte broek te bedekken. Ik heb 1 voordeel: als ik m'n borsten niet naar voren steek zien ze niet dat ik een meid ben hier in Thailand! 😂 Zeker nu ik net geknipt ben 🙊. In Australië heb ik daar nul last van gehad overigens! Maar Azië...das andere koek.

Tijd voor een lunch. Maar weer eens een salade ergens besteld 🤗. Je mocht zelf alle ingrediënten aankruisen die je wilde. Ideaal! Ik vind het een fijne afwisseling op rijst en noedels. En met zo nu en dan Europees ga ik ervoor om meer te genieten van m'n eten dan in de eerste 10 weken! 😊 En daarna gewoon lekker chillen op de kamer en de zweetdruppels van m'n lijf spoelen 😅. En een filmpje in elkaar gezet. En sorry dat ik er wéér over begin, maar dat internet hier!! 😍 Binnen 1,5 min klaar met uploaden, daar waar ik in Australië 1 tot 4 uur nodig had!! Ik voel gewoon wéér die frustraties opkomen 🙉😂. Overigens was ik gisteren al fysiek geland, maar had ik iets meer tijd nodig om geestelijk te landen in Azië na mijn fantastische avontuur in Australië. Dat geestelijke landen is vandaag dan toch ook gelukt! Ik heb een hele fijne dag gehad! En nu ga ik maar eens de gemaakte kosten bijwerken om te zien hoe het met het budget gaat...😊