Kuang Si Waterfall

2 april 2019 - Luang Prabang, Laos

Vandaag dan het toetje van Laos! De watervallen van Kuang Si. Ik heb een scooter gehuurd en het is 30km rijden. Om 9 uur rij ik weg. Het is een makkelijke stad om uit te rijden, dus piece of cake! Na een kilometer of 7 rij ik tussen de heuvels, weer lekker bochtige en glooiende wegen. Saai voor op beeld, maar heerlijk om te rijden 👍. Ik kom al genoeg toeristische busjes tegen.

Ik parkeer de scooter en koop wat vocht en een ticket. Al snel zie ik het mooie blauwe water tussen de bomen door. Ik krijg nooit genoeg van dat blauwe water 😍. Witte terrassen die gevormd zijn door verkalking en meerdere kleine en grote watervallen. Er zijn al mensen aan het zwemmen. Ik ga eerst alles verkennen voordat ik ga poedelen...Ik kom uiteindelijk aan bij de grote waterval. Toch wel 1 van de mooiste die ik ook gezien heb. De rotsen zijn verkalkt en dat geeft ze een mooie vorm en maakt het een bijzondere waterval.

Ik wil naar de bovenkant van de grote waterval. Ik kan kiezen tussen traptreden omhoog, maar daar staat een bord alleen voor dalers, en een asfaltpaadje. Nou, die dan maar. Ik hou m'n ogen open voor een zijpaadje want er moet een secret pool ergens zijn. Het zou een klein paadje zijn. Al snel zie ik een klein pad dus die volg ik. Maar ik zie maar geen prikkeldraad? Dus dit is het niet...Ik weer terug en het asfaltpaadje volgen. Na 20 min stijgen kom ik bij een dorpje 🤔. Dit klopt ook niet 😬. Dus ik weer terug. Dan toch maar de traptreden. Weer bikkelen uiteraard! Maar helaas niet de moeite waard boven 🙄. Het is beneden veel mooier! Dus snel weer terug, maar nu via de andere kant van de waterval (aha, daar moest ik eigenlijk omhoog). Daar ook nog gezocht naar de secret pool, maar nee.

Eenmaal beneden ben ik een smal junglepaadje aan de tegenovergestelde kant, waar de toeristen allemaal lopen, gaan lopen. En daar heb ik geen spijt van gekregen! Ik vond daar mijn eigen secret privé zwempoeltje😊. Ik ben dol op privé 😉. Het water was super koud! Brrr. Ik heb even rondgedobberd en ben toen gaan genieten van alle vlinders die om me heen vlogen.

Na een half uur vervolgde ik het paadje. Via een lastig zijpaadje, maar daar hou ik van 😉, kwam ik aan bij een privé jacuzzi 😆. Met uitzicht op de waterval en de zwempoeltjes waar de andere mensen hun vertier zochten. Lekker van een afstandje alles bekijken. Hou ik van. Heb ik van m'n vader geërfd 🙊. Daar heb ik zeker een uur vertoefd. Dikke mieretieten op het lijf, omdat het water zo koud was en mijn jacuzzi grotendeels in de schaduw lag 🥶. Maar heb er wel van genoten! M'n ogen kregen maar geen genoeg van de mooie kleuren 😍.

De 100 mieren van m'n tas afslaan (ik word al 7 weken gek van die dingen! Ik kom ze overal tegen, zelfs onder de wc bril 🙉, van zeer mini tot zeer groot) en het paadje vervolgen. Ik kom weer onder de mensen en schiet nog wat laatste plaatjes. Aan de horde mensen te zien, zijn de grote bussen met Chinezen ook gearriveerd 😂. Tijd om na 4,5 uur de uitgang weer op te zoeken!

Ik koop na weken eindelijk weer eens een ijsje (wat bijzonder is want ik ben verslaafd aan ijs!) en ga aan de terugweg beginnen. Even genieten van de laatste kilometers door Laos! Maar het is goed zo, ik ben klaar voor Viëtnam. Ik ga morgen 12.45 uur locale tijd de lucht in. Ik vlieg eerst naar Bangkok en stap dan over voor een vlucht naar DaNang in Viëtnam. Dus eerst naar het westen en daarna naar het oosten...Maar er is geen rechtstreekse vlucht helaas. In totaal 5 uur met overstap dus valt mee!

1. Marianne:
    2 april 2019
    Ziet er super mooi uit!!
    Goede vlucht morgen naar Vietnam! Ben benieuwd hoe het daar zal zijn!
  2. Jopie Tempelaars:
    2 april 2019
    Hè Elize wat weer een mooie verhalen en prachtige fotos met al die mooie kleuren.En jij ziet dat allemaal in het echie.Dat jij met volle teugen geniet kan ik me wel voorstellen.Goede reis en op naar de volgende avonturen.(wij zien er weer naar uit)Groetjes Henk en Jopie😍
  3. Ma:
    Prachtige foto’s. Goede reis morgen! Xx
  4. Anneke T.:
    2 april 2019
    Heel mooi! Goede vlucht voor morgen!
  5. Nicky:
    2 april 2019
    Wow! Mooi zeg! Goede reis naar Vietnam morgen!