Het ijskoude Jasna meer

21 juni 2023 - Kranjska Gora, Slovenië

Vandaag was het plan uitslapen. Maar Diana al half 6 wakker en E 8 uur, van de wamte. Vandaag wordt een mak dagje. We doen rustig aan en om 11 uur rijden we naar het meer Jasna in Kransjka Gora, een dorpje (ski resort) naast ons. Daar gaan we proberen te zwemmen, want het is nl. ijswater. En het is 30gr dus verkoeling op zich zou fijn zijn. Brrr, de voeten en benen gaan nog, maar bij het bovenlijf voelt het alsof ik extra op m'n hart moet letten! ❄️ Maar toch gedaan, want het heldere water nodigt al een paar dagen zo uit.  We klepperen en luieren wat en na 2,5 uur. En ff een bakje gevuld met softijs kopen: samen €14!!! Slovenië is echt een heel duur land, daar hebben we ons in vergist...Alleen tanken E10 is goedkoop, rond de €1,42. Boodschappen doen en weer terug naar de camping.

Diana geeft les op een school, dus heeft vrij moeten vragen gedurende het lesjaar. En dat is zowaar gelukt. Maar voorwaarde was wel dat ze dan wat nakijkwerk zou doen en daar heeft ze vanmiddag dan ook tijd voor genomen. In de schaduw! En E...die ligt gewoon vol in de zon en voelt de warmte niet 🤷🏼‍♀️.

Gelukkig mogen we morgen weer bewegen! 🤗 We gaan bovenaan een bergpas een wandeling doen, want daar is het koeler. Morgen wordt het 'beneden' nl. 32 gr.

1. Wendy:
    Owowowow, lijkt me heerlijk nu!! A la Wim Hof🥶
  2. Ma:
    21 juni 2023
    Ziet er prachtig uit maar Diana houd zeker niet op een plaatje? 😁😎
  3. Sylvia:
    21 juni 2023
    Hier ook warm maar wel met lekker windje. Ik dacht ook altijd dat het nog redelijk goedkoop was daar. Voor de bevolking ook niet zo fijn als alles zo duur is.
  4. Elise:
    Wasmachine op de camping €9!!😱
  5. Ma:
    21 juni 2023
    IJs is in buitenland vaak duur.
    Vlees en groente ook?
  6. Anneke T.:
    21 juni 2023
    Ga je dan een x poepie bruin terugkomen als je vol in de zon uit kan houden 😜.
  7. Elise:
    21 juni 2023
    Supermarktprijzen zelfde als in NL ma.
  8. Elise:
    En An, in Amerika werd ik ook bruin... in 3mnd 🤪