Rondje meer van Bohinj

20 juni 2023 - Kranjska Gora, Slovenië

Vandaag weer om 7 uur de wekker. Maar niet voordat E om half 2 en we zowaar gezellig samen om half 6 naar de wc moesten. Dat is het grootste nadeel van kamperen!

We gaan ons opmaken voor een rondje van 12km langs het meer van Bohinj, met 390m de hoogte in. 1 uur rijden. Velen kiezen voor het meer van Bled, wat er vlakbij ligt, maar dat is erg toeristisch en veel bebouwd. Blegh 😊. Wij doen de natuurlijke versie. We zijn er wel langs gereden en de kleur van het water was prachtig. Maar ff stoppen met de auto was er niet bij.

Betaald parkeren, vooraf. Maar ja, hoe lang doe je dan hè. E gokt op 5 uur en die krijgt het altijd weer voor elkaar om het bijna op de minuut af goed te gokken 🤣, dus we gaan het zien. Alleen gisteren zat ik er een half uur naast 🤗. Maar goed...€15!! Die Slovenen weten wel hoe ze geld aan ons kunnen verdienen want kamperen is ook erg duur...

Off we go. Eerst even de brug met kerkje op de foto en dan een bospad. Lekker smal en in het begin in de stijgijzers, maar lieflijk dus prima. We lopen 5,5km door het bos en genieten er van. Rotsen en boomwortels, af en toe wat gestommel door ons beiden. Alle rivierbeddinkjes staan droog, maar steken ze wel vaak over via bruggetjes. Beetje spannend voor Diana 😊. Planken zakken vaak door. En langs 1 afgrondje met schuin aflopend pad, vond E een beetje spannend.

Op de helft van de wandeling komen we vlak langs het meer en daar gaan we lunchen en met de voetjes in de water. We vrezen dat de laatste 6 km over een saai pad zal zijn, maar gelukkig was het in eerste instantie nog een leuk smal pad. De laatste 3km waren wat saai, maar wel steeds met uitzicht op het water en de heuvels. Dit stuk moest Diana op karakter doen, want ze kreeg steeds krampjes in 2 tenen.

Maar het is gelukt! Nog even genieten van de prachtige kleuren van de rivier 😍 en voldaan naar de auto. Enne....4 uur en 57 op de klok! Haha. Ik hou d'r van! Terug naar de camping en nog even met de voetjes in 'onze' rivier en lekker in de ligstoel, voordat er gekookt moet worden. Diana heeft mij om een rustigere dag gevraagd voor morgen 🤗. Komt voor mekaar...