Wat een genot om even in een schoon luxe appartement te wonen 😍

15 september 2019 - Senggigi, Indonesië

Oeps, ik sliep veel te laat! Ik raakte om 22 uur in de ban van Floor Jansen! Wie? Je weet wel, die frontvrouw van Nightwish. Wie? 😂 Je weet wel, van De Beste Zangers. Nu gaat er wellicht bij een aantal mensen een lampje branden 😉. Ik kende haar eerlijk gezegd niet, maar wel de band Nightwish, sinds ik een tijd terug ook zo in de ban raakte van Within Temptation, een andere metalgroep met Nederlandse frontzangeres met een engelenstem. Ik voelde de stem en muzikaliteit van Floor in alle vezels van mijn lijf! Vervolgens kon ik niet stoppen met meer van haar horen en lezen op youtube. Om net voor 1 uur kreeg ik mezelf zover om die telefoon weg te leggen, maar slapen ho maar 🙉. Dus na een half uur Jinek maar aangezet als achtergrondgeluid en dan val ik meestal binnen 10min in slaap, zo ook nu 😅. Zegt niks over Jinek overigens, maar het helpt mij om m'n gedachten te stoppen...

Om 6 uur werd ik wakker om mijn blaas te legen. Eigenlijk wilde ik het liefst weer meteen naar Floor luisteren 🙈, maar heb mezelf kunnen bedwingen tot 7.30 uur 😊. Gelukkig nog even verder kunnen slapen. Maar dan ook weer die telefoon op tijd weg, want ik wil uiterlijk 10 uur op de scooter zitten! De stoelgang kwam normaal op gang vanmorgen gelukkig 😅. Ben gematigd positief 😊.

Nog even wat onnodige ballast verzamelen, zoals warme kleding. Dat laat ik hier achter, omdat het gewicht van de rugzak anders veel teveel is voor op de scooter 😅. Helaas moet ik ook mijn paspoort achterlaten, aangezien ik met de scooter het eiland rond ga. Dat is vrij normaal in Azië. Bij huren via de accommodatie hoeft dat normaal gesproken niet, zolang je in de omgeving blijft. Wat nu dus niet het geval is...Vind ik altijd wel een dingetje, maar ja, laat het los 🤗.

Stipt om 10 uur rij ik weg. Nog even de scooter te drinken geven en dan ga ik beginnen aan de 65km die ik voor de boeg heb. Al snel rij ik Kuta uit, de heuvels in. Heerlijk! Met zo nu en dan uitzicht op de mooie baaien die de zuidkust rijk is. Ik rij via een zandweg naar 1 van die baaien. Ik moet eigenlijk betalen voor parkeren, maar krijg de beste man zover dat ik ff een foto neem en dan weer wegrij, zonder te betalen. Mocht de rugzak laten staan, maar sorry jongen, liever niet 😬. Heerlijk rustig strandje, mooie zee, schoon en geen verkopers. Er stond langs de weg al specifiek aangegeven: geen verkopers en strand wordt elke dag schoongemaakt. Kijk, in dit dorpje begrijpen ze het! 😄 Maar uiteraard met als enige reden: meer geld verdienen met de strandtentjes. Écht niet voor het milieu! 😉

Ik rij nog een stukje verder, op naar het mooiste strand van de zuidkust, Selong Belanak. Maar het was daar wél druk met scooters en weer betalen, dus ik ben maar gewoon doorgereden. Als het gaat zoals ik gepland heb, heb ik nog een dag in Kuta voordat ik Lombok verlaat, dus dan ga ik hier wellicht wat uren doorbrengen en kan ik alsnog zien hoe het eruit ziet...Want nu geen glimp. Dus door. Ik wijk wat af van de Maps route en rij door een dorpje en vooralsnog even de laatste heuvels naar de doorgaande weg. Het wordt een 2baansweg, onder een haag van groene, scheefgroeiende bomen door. Valt mee met de drukte. Daarna wordt het zelfs 3 en 4 baansweg, wat niet gebruikelijk is in Azië! En ook niet druk. Maar dat gaat veranderen, want het is de weg naar Mataram, een grote stad. Geen Amsterdam ofzo hoor 😉. Ik rij een kleurrijk kunstwerk tegemoet en stop daar even. Even het lijf strekken en de kont rust geven en na een kwartier weer door voor de laatste 20km.

Door de stad, maar daar draai ik m'n hand niet meer voor om 🤗. Voor het eerst zie ik hier huifkarretjes, gebouwd op de kleine Aziaatjes 😄, met mini paardjes ervoor, door de straten rijden. Dit wordt hier gebruikt als lokaal transport. Echt voor het eerst dat ik dat zie in Azië! Er liggen dan ook veel paardenvijgen op straat 😂. En uiteindelijk rij ik het toeristische Senggigi binnen, mijn eindbestemming. Sneller dan verwacht, want al vrij snel op de route begon ik krampen te krijgen, dus kreeg het een beetje benauwd 😬. Wilde aanvankelijk wat meer tijd nemen voor de baaitjes, maar durfde het niet aan. En de gedachte dat ik eerder van het resort kon gaan genieten, sprak me ook wel aan! 🤗

Zoals altijd was het geen probleem om eerder in te checken. Zo benieuwd naar de suite! De deur gaat open en er gaat een golf van verrukking door mijn lijf 🤭. Wat een super fijne ruimte! Een ruime woonkamer met een ligbank en grote raampartijen die uitzicht bieden op de grote privé buitenruimte en de mooie tuin, zwembaden en de zee. Hier was ik zo aan toe!! 😂 Een schone ruime moderne woonruimte 😍. Met aparte slaapkamer en een badkamer. Het duurde even voordat die gelukzalige lach van mijn gezicht verdween 🙊. Mijn suite lag op de 2de verdieping en op de begane grond waren 2 kamers met een eigen zwembad. Dat was ook wel heel fijn en ook een optie in mijn hoofd geweest, maar heb toch gekozen voor ruimte en daar heb ik geen spijt van! En beneden, langs het strand, ligt een zwembad voor algemeen gebruik, dus dat zwemmen gaat toch wel gebeuren...

De darmen hoefden niet geleegd te worden gelukkig! Was bast een mentaal dingetje die krampen...🙈. Eerst even De Beste Zangers van zaterdag terugkijken! 🤭 En dan om 15 uur een duik in het zwembad, met een lime mocktail erbij. M'n lievelingsdrankje hier in Azië. En een prettig muziekje erbij. Heb het bad voor me alleen en geniet volop van de setting. Ja, dit is wel een heel mooi resort! Met een prijskaartje 😬. Maar net zo duur als een gemiddelde hotelkamer in NL! Namelijk €104 per nacht. Betaal voor andere accommodaties tussen de €15 en €25. Maar als ik dan toch eindelijk een keer in wat resorts wil verblijven, dan kan ik dat maar beter in Azië doen 😄. Hopelijk ga ik er niet teveel aan wennen 🙉, want het bevalt me prima moet ik zeggen 🤗. Zeker na wat ik allemaal heb moeten slikken in de meeste accommodaties...

Morgen wordt het gewoon genieten in en rond de suite en maandag weer 100km verderop met de scooter. Ben heel erg benieuwd naar deze route, want vanuit het vliegtuig was te zien hoe hoog de vulkaan Rinjani en de bergen rondom zijn!

Ps. Heb een kort filmpje geupload met rondleiding door de suite