Een dol-fijne dag na een rustige dag

29 mei 2019 - Hat Head, Australië

Gisteren zag ik pas om 10.55 uur écht het licht in de ogen 😬. Toen schoot ik nog een keer wakker na eerder al wakker geworden te zijn. Maar tijdens het nieuws bekijken op m'n telefoon werden mijn ogen weer zwaar 🙊. Ik zal het wel nodig hebben gehad...

Maar deze dag stond toch in het teken van verder plannen en strand, dus ik vond het prima 😊. Het plannen lukte wel, maar ik kreeg de bibbers, want ik zat al een tijd in de schaduw. Dus tijd voor het strand in de zon. Maar, brrr, dat viel niet mee 😏. Ik was niet meer warm te krijgen. Handdoek om me heen hielp ook niet, dus al snel weer terug naar de auto. Ff lekker douchen. Het internet mag dan belabberd zijn in dit land, de douches zijn nagenoeg overal helemaal fantastisch 🤗. Heerlijk warm en een hele brede en harde straal. Nadeel: de lichten die op bewegingssensor werken gaan vaak al uit voordat ik me aangekleed heb 🙈.

Vandaag stond er weer een vuurtoren op het programma en op aanraden van de 2 schoonmaaksters ook een ruïne van een gevangenis van WO1 en een wandeling vanaf daar. Het was 35 min rijden. De vuurtoren was hetzelfde als bij Seal Rocks, maar met een minder fotogenieke ligging. Wel weer links en rechts 2 baaien. De baai rechts is dezelfde baai als waaraan de camping ligt, alleen dan aan de het andere uiterste. Ik blijf weer een tijdje de zee afturen op zoek naar walvissen. Mijn buurman denkt er 2 te zien ivm omhoogspattend water, maar ik denk dat het golven zijn...

Op naar de gevangenis. Daar heb ik nog een kans, want die ligt ook langs de zee. Ik had het voornemen om eindelijk iets cultureels te ondernemen 😊. Maar ik keek even naar binnen en naar de prijs en vond het het geld niet waard. Bij twijfel niet doen 😉. Wellicht na de wandeling?

Het is maar een kleine rondwandeling van 2,7km. Eerst door hoog struikgewas, ene kant van het pad groen, andere kant verbrand. En daarna een open gebied, met aan beide kanten zicht op zee. Ik zie een smal paadje richting de rand van de heuvel. Die moet ik natuurlijk even volgen 🤗. Ik kom uit bij een rotsachtige helling, met een goed uitzicht op de prachtig blauwe zee 😍. Hier ga ik maar eens een tijdje vertoeven. Hopend op een walvis óf dolfijnen óf een zeeschildpad. En ja hoor, na 35 geduldige minuten word ik beloond! Zie filmpje 😊 (die weer met de postduif komt).

Na het strand vervolg ik de rondwandeling. Ik volg een pad wat alleen voor de geoefende wandelaar is, ik dus 🤗😉. Maar het is me een raadsel waarom het alleen voor geoefende wandelaars is? 🤔 Een paar boomstronken, maar dat was het ook...Ik zag nog een grote spin in een web op 4m van het pad. Ik kon er in principe makkelijk naar toe, want het was alleen bladerdek op de grond. Maar aangezien veel spinnen hier giftig zijn, heb ik me even achter de oren gekrabd en toch maar gekozen voor doorlopen 😬. En toch maar de wandelstokken gepakt om eventuele spinnenwebben voor me weg te slaan 🙈. Pad zag er namelijk niet erg belopen uit, mede dankzij de waarschuwing voor de ongeoefende wandelaar...

Ik kwam rond 16 uur weer bij de auto. Het was dan maar 2,7km maar het kadootje van de zee heeft me lekker bezig gehouden 🤗. Geen tijd meer voor het gevang. Maar nog wel even zoeken naar beweging in de zee. Of bóven de zee! Ik kreeg nog een schouwspel van ik denk 2 arenden? Ze vielen elkaar ook nog even aan in de lucht, maar die beelden heb ik niet scherp helaas...Ik maak me klaar voor vertrek en dan zie ik opeens 2 kangaroes achter mijn rug met elkaar vechten! Hoppa, die ervaring kan er ook nog wel bij 😂. Super cool! Maar toen ze oogcontact met me maakten, werd het tijd om in de auto te stappen 😊. Nou, nog ff naar de zee kijken en dan met pijn en moeite weg hier. De zon is bijna onder en vooral in het donker springt het wildlife voor de auto. Vlak voor het pikkedonker rij ik de camping op, zonder slachtoffers gemaakt te hebben 😅.

Morgen ga ik weer verplaatsen. Naar Dorrigo NP, weer het heuvelachtige, groene, watervalrijke en koude (!) binnenland in. Ik heb mezelf verwend met het reserveren van een verwarmde bungalow 🤗. De eerste 2 nachten zijn nl. 1 en 5 graden 🥶 en daar ben ik wel een beetje klaar mee 🥴. De 3de nacht kijk ik nog ff aan. Ik kan in dat park ook kamperen voor 1/3 van de prijs, dus dat beslis ik later adhv de weersverwachting. Aan de kust zijn de nachten tussen de 9 en 12 graden, dat is beter uit te houden...Maar als ik eenmaal in Queensland ben aangekomen, over 1,5 week, dan is het klaar met de lage temperaturen. Zeggen ze...