Na een dag diarree nog maar eens op bezoek bij Boeddha πŸ™ˆ

31 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

De dag van gisteren is gelukkig voorbij! Van 5 tot 12 uur in de ochtend ben ik zeker 20x naar de wc gerend πŸ™‰. Ben een dure klant geweest met al dat water wat ik gebruikt heb 😬. Niet normaal dat dat vocht allemaal in m'n lijf zat! Ik ben wel meteen een stuk slanker 🀣. Toen ik eenmaal m'n fruit van die ochtend tegenkwam in de wc-pot heb ik 2 immodium tabletjes ingenomen, voordat ik een vochtinfuus nodig heb πŸ™ˆ. De troep van gister, met daarin ergens de boosdoener (vermoed gewassen sla of groente), was eruit enΒ dat was het belangrijkste! Ik voelde een klein krampje als ik in actie moest komen, maar voelde me verder niet ziek gelukkig.Β

Ik moest het wel weer bijdrinken, maar ja, teveel en het kwam er meteen weer uit...Maar na de 2 pilletjes stopte de aandrang al snel. Dus ORS genomen om mineralen en zout weer aan te vullen en ik heb de hele dag alleen vezels zoals fruit, volkoren crackers en volkoren pannenkoek gegeten en de volgende ochtend was het weer alsof er niks gebeurd was πŸ˜‰πŸ˜…. Dus ik kan er weer op uit. En het wordt toch weer 'tempelen' vandaag...

Ik boek een Grab scootertaxi en 4 min later spring ik achterop. Lekker de wind langs het lijf. Ik ga een tempelcomplex op de berg en een Koninklijk park bezoeken buiten de stad. Na 30 min rijden word ik bij het tempelcomplex met 3 grote Boeddha's op de berg afgezet. Elke keer word ik toch weer verrast als ik naar een tempel ga en verveelt het niet! Ze kan ook wel genieten van CULTUUR dus! 😜 Maar nergens zoveel als in Thailand 😍. Hier zijn 3 inmens grote Boeddha beelden buiten de tempel te bewonderen. Met op de achtergrond het uitzicht over Chiang Mai. En het is hier druk met Thaien die offers aan het brengen zijn en allerlei verschillende rituelen uitvoeren. Ik ga aan Ben maar eens vragen waarom ze bijvoorbeeld schudden met een beker met stokjes erin en met hun handen wrijven over een halve ijzeren bol? 🀷 Een boeiend tafereel...

Dan pak ik de red truck taxi en na 10 minuten van de berg afrollen word ik afgezet bij het Royal Park Rajapruek. Daar was ik met de ATV al aan voorbij gereden...Dit park bestaat uit allerlei internationale tuinen, waaronder de Hollandse met klompen, koeien en een windmolen 😊. En een prachtige tempel! 😍 Ik vond het een plaatje en kon er maar geen genoeg van krijgen. Zowel binnen-als buitenkant. Na 1,5 uur rond geslenterd te hebben (kon ook met buggy door het park, maar ben fan van zelfstandig πŸ˜‰) ben ik weer naar de uitgang gegaan.

Ik probeerde een scooter te boeken, maar er was al 15 min niemand beschikbaar. Buiten de stad hΓ¨...Toen kwam er een chauffeur langsgelopen van een red truck. HijΒ vroeg 200, maar ik zei dat de grab scooter 100 kost. Toen kon het opeens voor 100 πŸ™„. Tsja, gewoon proberen. Er zijn er vast genoeg die er intuinen...En de helft van de prijs, dus maar 2x zo hard rijden moet hij gedacht hebben πŸ˜‚. Ik heb nog nooit een Thai zo hard zien rijden πŸ™ˆ. Totdat het drukker werd...Maar dezelfde snelheid als in Europa hoor! Maar hier rijden ze een stuk langzamer normaal gesproken.

Ik heb me af laten zetten bij de Saladebar waar ik al eerder gegeten heb. Even nog gezond en rustig aan met de maag...Maar ja, wel gewassen sla πŸ™ŠπŸ˜‰. En de volgende red truck naar het hotel. En serieus, elke 150m rijdt er zo'n truck! Even zwaaien met het handje, de route naar hotel op Maps laten zien en instappen maar. Nu maar afwachten of Ben op tijd klaar is met werk voor een diner samen. Even de plannen voor Chiang Rai samen bespreken...