Cardwell Forest Drive en Tully Gorge NP

3 juli 2019 - Tully Heads, Australië

Ik ben de afgelopen 2 dagen weer smilend doorgekomen 🤗. Gewoon omdat ik zo geniet van het in de natuur zijn. En het is een aaneenschakeling van natuur met weinig bebouwing, zoals het gros van mijn reis al het geval is! Je zal hier in dit land toch wonen...🤔😍😉

Gisteren heb ik een doorreisdag gehad, maar met een uitstapje over de Cardwell Forest Drive. Een gravel road van 26km. Was een goed te berijden weg, maar wel zo nu en dan wat gaten. Op 1 na de rest aardig omzeild 🙊. Ik ben bij de Attie Creek met de Attie Falls geweest. Bij de waterval was een diepe poel en daar heb ik lekker weer een frisse duik genomen. Uiteindelijk had ik de spot zelfs even 10min voor mezelf 🤗. O nee, moest de poel delen met een kreeft en visjes 😊. Daarna naar de Spa Pools. Daar had het water een mooie smurfblauwe gloed (daar is een natuurlijk verklaring voor, maar die is te ingewikkeld 😉), die door het zonlicht niet goed vast te leggen was op foto, dus jullie zien het vooral blauw/groen...Ook daar ben ik het water in gesprongen en heb daar een half uur gepoedeld. Op het diepste punt kon ik net m'n hoofd boven water houden. En dat voor een kreek van 4 meter breed...

Nog zeiknat en al druppelend deed ik de check-in op de camping in Tully Heads waar ik 2 nachten verblijf. 4G dus kan voetbal kijken 🤗. Maar eerlijk gezegd zoek ik de campings daar nu ook al een tijdje op uit! Ik kijk eerst op Google Maps of er bebouwing is. Zo ja, dan is de kans groot dat ik ontvangst heb en dus boeken maar! 😊 Ik heb in de naastgelegen kroeg wat gegeten en gekletst en zelfs Appel Cider (mét alcohol! 🙊😂) gedronken. Had zin in appelsap met prik en heb de alcohol op de koop toegenomen 😄. Maar wel héél langzaam drinken, anders verbrand m'n slokdarm en schiet het in m'n benen 🙈. Geen grap...😊

Vandaag rij ik het Tully Gorge NP in. Een rit van 70km totdat het dood loopt in de kloof en weer terug. Het schijnt een mooie route te zijn met zo nu en dan uitzicht op de wildstromende 'schuimbekkende' Tully rivier. In dit NP valt de meeste regen per jaar, nl. 4000mm, en dus een ideale rivier voor rafting. Maar dat heb ik afgezworen na categorie 4 in Frankrijk...😬. De suikerriet maakt plaats voor bananenplantages. Was weer genieten! Met de bergen op de achtergrond. En een rustige overzichtelijke weg, dus eindelijk weer eens gewoon midden op de weg stilstaan als ik een plaatje wil schieten 😉. Om elke tros (in wording) is een plastic zak bevestigd. Er zal wel een goeie reden voor zijn...

Ik stop op een dagcamping en drink even wat bij de rivier. Niet te dichtbij of in het water ivm de krokodillen! 'Moest' 1x wel ff voor de foto, maar wist niet hoe snel ik weer terug moest stappen! 🙈 Daarna doe ik nog een korte vlinderwandeling vanaf die camping, maar geen vlinder gezien 😏. Ik ben wel heel druk met in mijn ooghoeken kijken naar slangen, spinnen, krokodillen én de Cassowary. Een grote loopvogel, met een bijzondere kop, die wel 1,70m hoog kan worden en je schopt met zijn voorpoten als hij jou niet zint 😬. Zelfs mogelijk met de dood tot gevolg...Ja, die natuur hier speelt een mentaal spelletje met me! 🙈😂 Maar vooralsnog laat ik me niet tegenhouden...💪. Maar spannend is het wel! Naast de auto staat dan toch een boom waar prachtige vlinders in rondvliegen! Waar is de spiegelreflex camera als je die nodig hebt...😉.

Ik rij nog naar 2 plekken waar ik via een paadje kan afdalen naar de rivier. En rij dan terug naar Tully Heads. Ik had vanmorgen al gekeken wanneer het eb is daar en dat zou rond 15.30 uur zijn. Er is daar namelijk een rivier die uitmond in zee en bij laagwater verwacht ik zandbanken. En ik was er om 15.30 uur én er waren idd zandbanken 🤗. Het was echt genieten van het uitzicht met de omliggende bergen en eilanden! 😍 Af en toe bracht een aangespoelde boomstam me de stuipen op het lijf, omdat je er ook een krokodil in kunt zien 🙉, maar dat mocht de pret niet drukken 😎. Helaas geen 1 gezien en ook niet de Cassowary. Heb me laten vertellen dat ze beiden wel regelmatig te zien zijn hier, maar dat komt nog wel voordat ik het land verlaat! Even lekker op een bankje wat gegeten en gedronken en genieten van het uitzicht. E-tje heeft zich weer kostelijk vermaakt...😊. En nu voel ik de zenuwen al opkomen voor de halve finale! 🙈🤣