Cape Tribulation

10 juli 2019 - Cape Tribulation, Australië

Sorry voor de stress mensen, maar ik had 5 dagen lang geen telefoonontvangst! 😬 Maar heb het niet gemist want heb een geweldige tijd gehad in een paradijs! 🤗 Al moest ik wel af en toe denken aan het feit dat er wat mensen ongerust zullen worden...Dit blog is een verslag op de dag van aankomst in Cape Tribulation, wat ik al offline had voorbereid. Volgende blog zal een samenvatting worden van 4 dagen:

Woensdag een rit van 62km, maar wel inclusief Ferry en kronkelend door het regenwoud van Daintree Forest. Eerst even boodschappen doen en dan in de rij staan bij de Ferry. Daar had ik gisteren ook al kennis mee gemaakt, want de boottour vertrekt vlak voor de Ferry. Dus was voorbereid...Maar dat het zo lang ging duren?! Om de 15 min 5 auto's opschuiven. Hoe klein is die Ferry wel niet? Pas na 1 uur en 15 min reed ik de boot op. En er pasten er zeker 18 op, dus waarom het zolang heeft geduurd? 🤷 Nu was er ook wel een priority lane, maar daar reed sporadisch een auto. En de overtocht duurde maar 5 minuten. Ach, wat maakt het uit, alle tijd!! 🤗

In kolonne slingerden we door het dichte regenwoud, met zo nu en dan zicht op de naastgelegen hoge beboste heuvels en de zee en natuurlijk allemaal stoppen bij het uitzichtpunt en allemaal dezelfde foto maken 😂. We reden heerlijk rustig achter elkaar aan en even overviel het me. De gedachte dat we samen van de omgeving aan het genieten waren. Daintree Forest is echt een heel erg geliefd gebied onder de toeristen én de Aussies. Dit tropisch regenwoud is werelderfgoed en een bijzonder stuk natuur als ik alle verhalen moet geloven. Vooral vanwege de vele soorten flora en fauna, waarvan een deel alleen maar hier voorkomt of bijna uitgestorven is.

Ik stop ergens waar ik het strand op kan. Helemaal voor mij alleen. Even genieten van de details en een mooie vlinder, die meer dood dan levend is...En dan door naar 'mijn eigen' strand, langs de camping. Ik lees en zie dat er geen telefoonontvangst is. Oeps, niet op voorbereid 😬. Dan maar even omschakelen en gewoon vol opgaan in de natuur en 's avonds of kletspartners vinden of eindelijk eens een e-book lezen. Oja en ik heb ook Patience uitgevonden op m'n telefoon 😊.

Ik lunch even snel en loop dan het strand op. Ik loop naar de kreek die vlakbij vanuit zee landinwaarts stroomt. Ik ga op zoek naar een krokodil. Het lijkt me super gaaf om er zelf 1 te spotten in het wild. Die wens is groter dan de angst, maar reken maar dat er adrenaline door m'n lijf stroomt 😉. Ik voel me net Robinson Crusoe! 😄 Langzame stappen, goed om me heen kijkend en gefocust op alles wat beweegt en elk geluid. Al snel zie ik een paadje naar de kreek. Ik loop een heuveltje voorzichtig op en scan de oever. Kust is veilig en ik loop wat dichter naar de waterkant. Heb een mooi uitzicht op de kreek en de heuvels daarachter. Maar geen krokodil...

Ik loop terug naar het hoofdpad en vervolg mijn weg. Dichter en dichter langs de kreek. Dus opperste paraatheid en ga nóg langzamer lopen! Ik kom langs een waarschuwingsbord: "danger, big croc seen here". De spanning stijgt. En dan zie ik er 1! Een grote! En gelukkig op veilige afstand 😅. Ik heb een doorkijk over de kreek en daar ligt hij of zij op een strandje. Hoe gaaf!! Helemaal blij! Ik wil niet dichterbij, maar toch wel 😂. Een foto is namelijk niet te doen. Dus vervolg het pad in de hoop veilig dichterbij te komen. Maar het zat er niet in dus ik loop weer terug. Nu nog een slang, maar dat werd me niet gegund...

Weer het strand op en loop nu de andere kant op. Na 20 minuten zie ik een grote groep mensen bij elkaar. Óf een tourgroep óf er is iets te beleven. Nou, dat laatste! Ik ben weer een geluksvogel! 2 Cassowaries! Maar voordat ik dichtbij ben lopen ze helaas het bos in. Maar dan zie ik een boardwalk vanaf het strand het bos in gaan. Dus ik ga mijn geluk beproeven. En ja hoor! Ze steken de boardwalk over en waden in het water door de mangrove. Hoe tof! Ik loop verder en zie een groot grasveld met picknicktafel. Ik ga daar zitten in de hoop dat ze het open veld in lopen. En ja hoor! 🤗 Maar de grootste kwam mij te dichtbij 😬. Op 4m en hij keek me aan en liep recht op me af. Dus als de wiedeweerga opstaan en aan het uiteinde van de tafel gaan staan, ondertussen met nog 5 mensen. Hij week van de rechte lijn af, bij me vandaan. Gelukkig 😅. Ze pareerden samen over het grasveld. Zo bijzonder!

Er blijkt een 'lange' en korte rondwandeling over een boardwalk te zijn. Ik besluit nu de korte te doen, want het zal snel gaan schemeren, en morgen de lange. Geloof het of niet! Ik kwam de 2 Cassowaries wéér tegen. Ze staken voor mij de boardwalk over, dit keer was ik helemaal alleen met het gezinnetje 😍. Mijn geluk kan weer niet op! 🤗 En de Chinezen die ik 5 min daarvoor de weg wees en later tegen kwam baalden als een stekker! 🙊 Terug naar de camping en nu al zin in de avonturen van morgen! Het bleek maar weer eens, na een gesprek met de receptioniste, dat het weinig mensen gegeven is om een Cassowary te spotten...Maar vandaag zeker 60 mensen!