Via de Campuhan Ridge walk naar rijstvelden

9 augustus 2019 - Ubud, Indonesië

Zo, dat was een nachtje in coma. Was blijkbaar weer eens een keer nodig 😊. Een nieuw land geeft weer zoveel nieuwe indrukken. Heb al weer zoveel mooie en interessante dingen gezien in Bali, dus m'n geest was er ff moe van 😉. Maar vandaag ga ik gewoon weer fris en fruitig de nieuwe indrukken opzoeken hoor! 🤗 Eerst een ontbijtje op m'n balkon en zien hoe de grijze wolken wegwaaien. Het ontbijt vult vaak net niet voldoende, waardoor ik al te snel weer hongerig word. En dan eindelijk na 6 maanden bedenkt m'n brein dat ik gewoon om extra toast moet vragen omdat ik tenslotte voor 2 personen betaal! 🙈 Was idd prima en mocht ook nog een extra ei, maar dat hoefde dan weer niet...Die moet ik erin houden!

De wandelschoenen gaan aan, want ik ga de nodige kms lopen in Ubud. Maar eerst even een scooter reserveren voor de komende 2 dagen. En dan via het verschrikkelijk drukke centrum naar de Campuhan Ridge walk. Ik ga er gewoon helemaal van hyperventileren zo naar druk is het 🙉. Voor mij dan...Let it go, gewoon negeren 😬. De wandeling gaat langs een tempel, die in de vallei gebouwd is, en over een kam met aan beide kanten een diepe, wilderige vallei met snelstromende kreken, richting de rijstvelden. Ook hier ben ik verre van de enige, maar ik geniet volop en besef zo nu en dan dat ik een big smile op m'n gezicht heb. Nu snap ik ook waarom mensen steeds naar me (terug)lachen 😂. Van de drukke straten, met onnoemelijk veel taxi leurders en winkeltjes, naar de jungle van Ubud. Met daar tussenin allemaal toeristen resorts.

Het weer is top voor de wandeling. Veel bewolking en een heerlijk windje, dus de warmte is te doen, al word ik er wel gewoon nat van hoor 😉. Na 1km licht stijgend door het groen komen de verkoopwinkeltjes en restaurantjes weer tevoorschijn. En de rijstvelden 😍. Dit is de tijd van het prepareren en planten van rijstplantjes en dat vind ik misschien wel de mooiste fase. Water met weerspiegelingen en je ziet heel goed de afgebakende terrassen. Al is volle bloei ook mooi, maar dat heb ik nog niet kunnen zien. Tussen de rijstterrassen en de hardwerkende mensen 😬 nuttig ik een Balinese lunch, schiet nog wat plaatjes, dit keer in de zon, en loop dezelfde weg weer terug. En schiet dezelfde plaatjes als op de heenweg, maar dan mét zon 🤗.

En dan weer de drukte in 🙈. Maar ondanks dat zou ik Ubud zeker niet willen missen! Echt een bijzondere plek. Maar stel je een koninginnedag voor...nou bijna zo'n drukte! 😄 En de Indonesiërs moet ik echt zoeken 🤭. Heel even denk ik: nog even naar de apen? Maar nee, het is lang geleden dat ik heb gerelaxt in de middag, dus op naar m'n balkon! En om 3 uur, na 12km stappen, zat ik languit met de beentjes...

Tijdens het bloggen krijg ik een appje. Of ik de scooter al kan komen halen. Ja prima, maar wel voor 2 dagen betalen en niet 3. Geregeld! Nu nog ff info vragen aan de eigenaar van m'n accommodatie over waar een Balinese dans bij te wonen. Dat schijnt een bijzondere happening te zijn! Hij doet me een suggestie, iets met vlammen en de mens als  muziekinstrument 😊, ik pak m'n spullen, ga een ticket regelen voor de voorstelling van vanavond, eten en dan zien wat zo'n dans gaat brengen! Natte oogjes vrees ik...🙈. Ik zal ongetwijfeld gaan filmen, dus zal morgen een filmpje maken en uploaden en in het bijschrift vertellen hoe het was!

PS. Het filmpje van de apen staat op het blog