Bye bye Australië!

19 juli 2019 - Cairns, Australië

Op tijd opstaan, zodat ik zonder stress de laatste dingen kan inpakken en schoonmaken. Ik onderga het allemaal gelaten. Dat is wat leven in het moment met je doet...🤗. Nog meer spulletjes slijten aan de buren, zoals de afwasteil en een zelf gekocht pannetje. Ze gingen serieus nadenken over m'n wc 😊, maar toch maar niet. Geen ruimte voor met 2 kids in een 4WD...Wel met tent op het dak en naast de auto, zoals hier gebruikelijk is als je met een 4WD op pad bent.

Even de WC weggooien in de grote afvalcontainer (met toestemming) en om 10 uur ga ik op weg naar de schoonheidsspecialist voor de auto 😉. Maar wel met 2 sanitaire stops, want m'n darmen hebben het weer op hun heupen. De gezonde en milde pittige curry denk. De laatste 3 weken heb ik niet genoeg groente binnengekregen, dus m'n darmen moesten weer even wennen aan verse en gezonde ingrediënten 😬. Zou dat ook de reden zijn dat ik zoveel haaruitval heb? 🤔 Niet gevariëerd en gezond genoeg eten kan een reden zijn voor haaruitval nl...

Stipt om 11 uur lever ik de auto in voor de schoonmaak. In de stad Cairns, maar wel aan de buitenkant en aan de kant van de camping. Zoals ook de autoverhuurder, de kapper, mijn guesthouse en het vliegveld. Niet toevallig allemaal uiteraard...😉. Nog even de wc opzoeken, voordat ik 1km ga lopen naar een plek waar ik ga lunchen, voordat ik naar de kapper ga 30m verderop. Lekker efficiënt allemaal hè! 😂 Hou ik van 🙊. Ik ben in 2 uur tijd 5x naar de wc gelopen in het restaurant 🙉. Maar voel me niet ziek of lamlendig gelukkig...

Op naar de kapper. Stiekem jammer dat de krullen eraf gaan. Maar aan de andere kant weer fijn dat ik m'n haar niet overal voel kriebelen! Ik stap bij de heerlijke nicht binnen en hij zegt dat hij 45 min achterloopt op schema. Oepsie. Dan moet ik even de verhuurder bellen dat ik inleveren niet vóór sluitingstijd, 16.00 uur, ga redden. No worries! 😊 In mijn contract staat dat ik drop off na sluitingstijd mag doen. Gewoon de sleutel in een box droppen. Ik vermaak me wel met de telefoon en de prettige muziek die daar uit de speakers komt.

Eenmaal in de stoel laat ik de foto zien van hoe ik mijn kapsel normaal gesproken 'draag'. Van tevoren had ik ingecalculeerd: als hij gaat proberen mij om te praten voor een trendy kapsel, dan doe ik dat gewoon. Doe eens gek! Ik heb toch 3 petten, dus áls het geen succes wordt...😜. Maar hij liep al achter, dus ik denk dat hij wel blij was met gewoon een simpele knipbeurt tussendoor. Dus ik heb hem gewoon maar laten knippen, zonder ingewikkelde wensen. Ik was blij met het resultaat, al was de achterkant net ff te kort. Maar dat groeit wel weer! En dat zie ik toch niet 😉. Speciaal voor Dien en Nicky een before en after foto😉. En ipv na 45 min, zoals hij gezegd had, stond ik al na 20min naast de stoel!

Op naar de auto. Hij keek me glimmend aan. Maar schijn bedriegt 😬. Eenmaal dichterbij bleken er een aantal dingen binnen nog niet schoon te zijn, dus ze zijn nog eventjes 5 min aan de slag gegaan. Eenmaal rijdend zag ik wel meer dingen die wel beter hadden gekund, maar het zal vast goed genoeg zijn voor de verhuurder! Het verbaasde me enigszins want de reviews waren allemaal lovend...

Door de korte knipbeurt was ik toch nog voor 16 uur bij de verhuurder. Zaken afgehandeld en 5 min gelopen naar een bushalte. Ik moest wel 35 min wachten (incl. 10min vertraging), maar no problem. Met de zware rugzak op m'n rug, want op en af kost meer energie dan blijven dragen 😊. En dan brengt de bus me in 10min naar Lilybank Guesthouse. Lekker in een rustig deel en tussen de kwakende kikkers en de fluitende en schreeuwende vogels. Deze info lag er op m'n kamer: "there are green tree frogs around and in the house and they like visiting the rooms. They will not harm you so don't worry. And they are a protected specie".

Om alvast in de stemming te komen liep ik in 10min naar een Thais restaurant 🤗😄. En ik begon zowaar zin te krijgen in Azië 😉. Maar wederom: niet vies, maar echt genieten is het ook niet. De smaak was beter dan de geur, dus als ik een hap naar mijn mond bracht hield ik m'n adem in om niks te hoeven ruiken 😂. Eenmaal in m'n mond was veel beter! 🙈 En ik heb gewoon wéér een Cider met alcohol genomen 🙊. Maar niks om je zorgen over te maken 😉.

De volgende ochtend bel ik de taxi. Ik moet er echt aan wennen, maar ik voer een gesprek met een computer 🤨. Adres inspreken en tijd intikken. Dat is de toekomst. In NL heb ik dat ook een keer moeten doen. Tijdens het wachten bewonder ik 2 groene boomkikkers in de keuken. De eigenaresse dacht dat er maar 1 rondhuisde, maar ik spotte een 2de. Ik heb nog maar een keer een foto geupload van deze knapperd, want deze is nog gedetailleerder op de plaat vastgelegd dan een eerdere keukenbezoeker op een andere plek 😍.

Ik krijg stipt op de afgesproken tijd een sms dat de taxi 80m bij me vandaan is 😄. En wederom binnen 10 min sta ik op het vliegveld. Van deur tot deur zal ik 27 uur onderweg zijn!! 🙉 Nee, niet omdat ik dat zo slecht gepland heb 😜, maar omdat ik 3mnd geleden een mailtje kreeg dat er een vlucht gecanceld is van Cairns naar Guangzhou in China. Dus nu kreeg ik de optie om een dag eerder te vertrekken, maar met een extra overstap. Eerst naar Sydney (2:45 uur vliegen), dan 5 uur overstap en naar Guangzhou (9,5 uur vliegen) en dan na 3 uur nog 2:45 uur vliegen naar Chiang Mai. En heb net voor vertrek naar Sydney accomodatie geboekt in Chiang Mai, op 5km van het vliegveld af.

Bye bye Australië! Terwijl ik dat schrijf krijg ik een brok in m'n keel. Want wat heb ik hier een verschrikkelijk fijne tijd gehad! Van begin tot eind, ik zou achteraf gezien geen meter anders hebben willen rijden of een dag anders ingevuld hebben. Dus ik ben erg blij geweest met mezelf als gids 🤗😂. Ik weet het, het is taboe, maar ik steek gewoon ordinair een veer in m'n eigen achterste 😜🙈🤣.  Vandaag bedacht ik me dat áls ik echt 1 ding moest skippen dan zou dat Sydney zijn. Daar heb ik het minst van genoten. En nog steeds erg comfortabel en mentaal helemaal oké om alle avonturen in m'n uppie te beleven...écht waar! 🤗 En ik geniet kostelijk van het feit dat ik deze reis echt grotendeels in het moment kan beleven! Wat een verschil is dat met hoe het altijd was: vooral in het hoofd bezig zijn met wat achter me en voor me ligt, ipv in het nu. Ik merk dat het verschil van mindset een wereld van verschil is. Ik was daar in NL al beter in geworden, maar tijdens deze reis heb ik dat nog meer eigen gemaakt. Nu vasthouden als ik weer in de 'normale' wereld terecht kom! Want ik besef heel goed dat ik nu optimale omstandigheden heb om in het nu te kunnen zijn...Ook tegen deze lange reis van 27 uur kijk ik niet op. Ik ben namelijk in mijn hoofd niet veel bezig met het feit dat de reis lang duurt. It's all about the mindset...Maar daar is veel training aan vooraf gegaan! 😅

Thailand, here i come !! 🇹🇭

1. Ma:
    19 juli 2019
    Een staartje zou ook goed kunnen bij jou lekker makkelijk 😜. Hele goed reis en fijne voortzetting 😘
  2. Nicky:
    19 juli 2019
    Je had gewoon krullen!! Hahaha! Thanks voor de foto, en geniet weer van Azië! (En fatsoenlijke wifi😉)
  3. Arie:
    Zonde. Van dat mooie lange haar. 😉
  4. Elise:
    20 juli 2019
    Ja Nicky, maar dat wist ik. M'n haar gaat niet voor niks altijd zo vleugelen vanaf een bepaalde lengte. Voor mij altijd reden om zsm de schaar erin te zetten 🙊. Enne ja Arie, daar ben jij vast jaloers op 😂. Maar ik voel me weer bevrijd!
  5. Georgien:
    21 juli 2019
    Het blijft bijzonder dat we zo mee kunnen reizen.
    Ja wel een beetje zonde van je haar lekker laten groeien