Over en door het regenwoud van Kuranda

18 juli 2019 - Ellis Beach, Australië

Woensdag stond de laatste activiteit op de planning! Niet te lang bij stilstaan en gewoon van genieten! Pas onderweg in de auto zag ik dat de wolkenhemel lichtgrijs was 🤔. Komt vast nog goed. En foto's tegen de zon in is ook een dingetje dus ach...Het fijne in dit land is dat je niet uitgemolken wordt als je ergens wilt parkeren om iets te bezoeken. Altijd gratis 🤗. De combirit verre van overigens 🙈😂 dus ongetwijfeld betaal ik tóch 😉.

Ik had geluk dat de rij kort was, dus na nog geen 15min wachten zoefde ik over de boomtoppen. De rit met de Skyrail duurt een uur, maar onderweg kun je 2x uitstappen om een korte boardwalk te lopen. En dat doe ik uiteraard...Bij de 2de stop was er een uitzichtspunt op de Barron Falls. Nu een níet weelderige watermassa, maar in het natte zomerseizoen is dat andere koek! Dan hou je het niet droog bij het schieten van mooie plaatjes...Nee, niet van het huilen 😉, maar zou ook kunnen 😊.

Eenmaal aangekomen in Kuranda Village, waar ook de trein over 2,5 uur vertrekt, ga ik een wandelroute langs de rivier en door het regenwoud lopen. Weg van het commerciële gedeelte! 😬 Eerst even m'n zelf klaargemaakte lunch nuttigen in het zonnetje. Want ja, ondertussen is er veel blauwe lucht tevoorschijn gekomen. Was het de voorgaande dagen boven de 25 graden, nu voelt het toch wel 5 graden koeler. Dus zelfs een jasje aan met het windje...

Wat is het toch fijn dat het commerciële veel mensen wél aanspreekt. Des te rustiger is het in de natuur 🤗. Het is een afwisselende route. Heb naast wat vlinderpoppen en spinnetjes geen bijzondere 'nieuwe' insecten gezien. Wel nog een mooie stevige bloem en stekelige ballen 😂. Nog een stukje langs een kreek en over een boardwalk. En dat allemaal lekker op een tam tempootje. Alles om me heen in me opnemen en zoals altijd in de natuur lekker in het nu zijn! 😇 En dan ontkom ik er niet aan om nog door de winkelstraat te lopen waar veel kunst en producten van Aboriginals te koop zijn. Maar ik heb vooral de prachtige bomen met wurglianen bewonderd die de straat opsierden.

Op naar de trein. Een ouderwetse maar goed onderhouden trein. Er staat een treinstel en banknummer op je ticket en helaas zat ik aan de verkeerde kant 😬. Maar ja, af en toe even bewegen en opstaan om wat plaatjes te schieten en ik kan jullie ook weer een beetje mee laten genieten 😊. De treinrit duurde 1,5 uur. We hadden nog een stop van 10 min om de Barron Falls van de andere kant te bekijken. En de trein ging vaart minderen als er mooie uitzichten waren. Ik zag aan mijn kant vooral een begroeide zandmuur 🙈. Ook zijn we door een stuk of 10 tunnels gereden. Allemaal met de hand uitgegraven vertelde de dame door de luidspekers. Geen dynamiet? 🤔🤷

De trein stopte niet bij mijn startpunt, dus met een transferbus werden we in 10 min naar de Skyrail gebracht. Het was een mooie afsluiter van het avontuur in Australië! Al was het wat toeristisch en veel asfalt, maar dat heeft me geen parten gespeeld 😉. Donderdag tijdens het wachten op de schone auto bloggen en filmpje maken en uploaden, zodat ik woensdag me kan richten op het inpakken van mijn backpack. Het leven uit de backpack gaat weer beginnen!! 🙉😅

Ik heb m'n NL-se buren blij gemaakt met overblijfselen, campingboek en wat aangeschafte spullen. En een Australiër met 3 gasflesjes. Later kwam die Australiër vragen of ik een hapje mee wilde eten met zijn curry. Ik heb de uitnodiging aangenomen (ik zou bij een bar gaan eten) en ik heb nog nooit zo'n lekkere curry op!!! Na 2 uur gekletst te hebben ben ik nog wat gaan inpakken. Morgen weer verder...