Aankomst eiland Koh Chang

14 februari 2019 - Koh Chang, Thailand

Lang leve de jetlag! 😫 3,5 uur geslapen πŸ™„. En maar wachten tot die wekker eindelijk ging om 4.30 uur...Maar aan alles komt een eind dus ook aan deze nacht πŸ˜‰. En ik was er op voorbereid dus heb het maar omarmt 😊.Β

Om ff voor 6en zat ik in de taxi richting vliegveld. Werd begroet met: "hello darling". En bij het betalen: " tip tip tip tip". πŸ™‰ De rit duurde 30 min. Dus nog een kleine 2 uur voor vertrek. Was best druk bij incheck en controle, maar liep erg soepel door.Β

Eenmaal boarden en instappen in een bus zag ik allemaal kleine propellorvliegtuigjes staan. "Het zal toch niet?", dacht ik. Wel dus πŸ™‰. Op de 1 of andere manier vond ik dat blijkbaar spannender dan zo'n bakbeest. Zat ik ook nog eens recht voor de propellor πŸ˜‚. Ik verbaasde mezelf. Begon zelfs wat te hyperventileren van de spanning. Maar het is toch gewoon goedgekomen hoor πŸ˜…. De vlucht duurde maar een uur. En ik denk dat Trat het allerkleinste vliegveld van de hele wereld is! Je loopt naar "binnen" (gebouw met alleen een dak en aan 1 kant muur) Β en 5 meter verder liep ik weer buiten met mijn rugzak πŸ˜„. Minibus stond al klaar om mij en anderen naar de ferry te rijden.Β

Half uur naar de ferry en wat heerlijk: wij passen er als laatste op πŸ‘Œ. Eenmaal aangekomen op het eiland bleek een deel van de weg behoorlijk steil. En ieniemienie s-bochten en daardoor ook steil door de bocht. We werden allemaal bij ons resort afgezet. Ik was er om 11 uur dus veel te vroeg. Dus grote tas daar achtergelaten en het strand (op 200m afstand) opgezocht. Was een lust voor het oog! 😍 Lekker met de beentjes door het warme (!) water het strand op en neer gelopen.

Jammer om te zien was dat er 3 jonge olifanten gebruikt werden om toeristen op te laten rijden in het water onder het mom van: badderen van de olifant...yeah right πŸ˜•. En toch heb ik ook wel even het tafereel aanschouwt omdat die olifanten zulke mooie beesten zijn...

Op naar de kamer. Wat een mooi klein onderhouden resort! Ff lunchen bij de buren en daarna m'n zwemspullen gepakt en zonder horloge en telefoon πŸ˜‡ naar het strand gegaan. Snorkelen (toch even zoeken naar betere locatie 😁), dobberen en ff chillen en bijkomen. Daarna zoute water van m'n lijf gespoeld en een Thaise maaltijd gescoord. En het smaakte weer prima! Morgen? Nog geen idee...😊. En nu mag ik bijna slapen 😴

1. Diana:
    14 februari 2019
    Ik begrijp je helemaal! Ik moest ook een keer met een propellervliegtuigje van/naar Engeland. Vreselijk!!!
  2. Ew3lincie:
    14 februari 2019