Op het gemakje wat plekjes verkennen

15 februari 2019 - Koh Chang, Thailand

Vandaag zou ik wel zien wat de dag brengen gaat. Ik zal me met de songthaew laten verplaatsen naar Bang Bao in het zuiden, daar waar de ⛴ over een paar dagen richting mijn volgende locatie vertrekt. Ik wil vooral weten hoe de weg ernaartoe eruit ziet. Ik wil zoooooo graag scooteren! 70% van de toeristen doet het ook, maar door de steile en smalle wegen en soms slecht en glad wegdek (door olie) wordt het sterk afgeraden. Er vallen per jaar meer dan 200 doden! 😲 Mijn hart wil zo graag, maar mijn verstand schreeuwt dat ik het niet moet doen! En soms moet je tóch naar je verstand luisteren 😉😄.

Gewoon je hand uitsteken en er stopt iemand voor je. Zowaar enkele spetters. Tsja, droogt als een malle op...En daar ga ik dan. Zomaar krijg ik wat natte oogjes, omdat ik er zo van geniet 😎. En dan opeens, uit het niets, een stortregen uit de hemel! Chauffeur stapt uit en doet de zijkant dicht zodat we grotendeels droog blijven. Duurt 6 minuten en we gaan weer door. Dát zijn de buien in Thailand, en de rest van de dag alsof er niks gebeurd is, maar wel ff lekker afgekoeld.

Bang Bao zelf was niet zo heel bijzonder, zeker niet zonder zon. Vooral heel veel winkeltjes. Dus na 30 min in de songthaew terug richting Blue Lagoon (een lagune in een inham vanaf zee) en Khlong Phrao Beach. Was weer oogstrelend mooi 😍! Bij een eettentje aan het strand gelunchd met een heerlijke smoothie. Daarna de zwemspullen aangetrokken en heerlijk een uur gedobberd in de heldere zee. En dan vooral genieten van het uitzicht op land! Ik kon mijn ogen er niet vanaf houden 😍.

Nog een tijdje op het strand gelegen en daarna met de benenwagen terug naar mijn resort gelopen. Volgens maps 30 min, maar dat werd bijna een uur met deze temperaturen (30°), slippers aan en nog dikke voeten vol met vocht. Maar heb alle tijd dus wat maakt het uit...En super veel water drinken!

Nog ff chillen op de veranda, richting strand voor de zonsondergang en weer eten bij hetzelfde Thaise eettentje als gisteren (zie filmpjes). Daag mezelf uit met eten wat ik normaal niet eet 😁, maar vandaag iets minder genoten. Vooral het vers gebraden varken viel tegen. Noodlesoep was wel te doen (en heb m'n zoutgehalte weer ff aangevuld na al dat zweten 😊) . Je kunt ook europees eten in veel restaurantjes, maar is veel duurder en ik vind het wel wat hebben om Thais te (leren😉) eten.

Morgen wordt ik om 8.30 uur opgehaald voor een snorkeltoer langs 5 eilanden. Ben benieuwd!

1. Marianne:
    15 februari 2019
    😍👌
  2. Wendy:
    16 februari 2019
    Hoe bevalt de bamboe douche? 😉
  3. Elise:
    16 februari 2019
    Uhm 🤔 ik heb geen bamboe douche? Dat is blijkbaar vernieuwd na jou tijd...
  4. Arie:
    👍🏻