Aangekomen in een oase van rust in Khao Sok

23 februari 2019 - Khao Sok, Thailand

Het duur de ff, maar dan heb je ook wat! Na 2 dagen reizen en wachten ben ik vanmiddag aangekomen in het Khao Sok Jungle resort. Even helemaal back to nature. Hier straks meer over...

Eerst wil ik nog een kippenvelmoment die 40 minuten duurde met jullie delen 😁. Donderdagavond wilde ik om 22 uur mijn tanden gaan poetsen. Dus ik loop de badkamer in en toen wachtte mij een onaangename verrassing. Eerst zag ik de wc-pot aan de buiten-en binnenkant zwart van de mieren. Toen een deel van betegelde muur van boven naar beneden zwart, de bovenste rand van de tegels vol met mieren. Kippenvel all over the place! 😱😫 De mierensnelweg liep door m'n badkamer! Ik zocht de plek waar ze binnen kwamen. Er waren sowieso veel kieren en gaten, maar had al snel door dat ze bij 2 deurscharnieren naar binnen kwamen. En je weet hoe snel mieren zich verplaatsen, dus ik dacht maar 1 ding: DIE KIEREN AFSLUITEN MET TAPE EN DAARNA MOETEN ZE HEEL SNEL DOOD! Foto maken? Nee, ze moeten NU dood! 😂Nog steeds het kippenvel op mijn benen.

De scharnieren afgetapet en wat nu? Ik liep naar buiten om te kijken of de eigenaresse nog ergens te bekennen was. Huis was donker, dus ik ging het zelf maar oplossen. In Thailand hangt er altijd een klein douchje om de wcpot of misschien wel je kont 🙊 mee schoon te spuiten. Met die douche ben ik begonnen alle mieren in en op de pot te killen. en daarna de wand, rand en deur. En uiteindelijk hadden een 10-tal mieren ook de slaapkamer bereikt en die heb ik met wcpapier doodgedrukt. Althans, dat probeerde ik. Wat een taaie beestjes zeg! Duwen en draaien was de techniek 😂. Ik ben 40 min zoet geweest met ze en zonder te overdrijven: elke minuut kippenvel op mijn benen. Ik kan je vertellen dat dat best knap is hier met die benauwde 30 graden 😉. En nu hopen dat ik niet ga dromen over mieren...En uiteraard in de nacht wakker worden om te plassen en bang zijn voor wat je gaat aantreffen in de badkamer. Ze waren nog steeds weg gelukkig! 😅

Met de verdere reis zal ik jullie verder niet vermoeien. Maar ik onderga het reizen en wachten heel gelaten en als onderdeel van het avontuur. Heb wel les 2 geleerd: let erop dat ze die meter aanzetten in de taxi!! Ik was 10 minuten onderweg en zag de meter niet aan staan. En hij maar lekker kletsen tegen me...dus ik vraag: "why the meter is not running". "O is busy with traffic so i make you good price: 500 Baht" Dus ik dacht: "jij vuile gluiperd! De rit andersom kostte me eerder 250 Baht!" Dus ik vroeg of hij me aan het dollen was, want dat gaat niet gebeuren dat ik het dubbele ga betalen natuurlijk..."Yeah sorry i forgot meter but now is too late". Dus ik zei 380 en dat is het. In Thailand hoort onderhandelen er bij. En daar ben ik heel goed in...not! 😊. "400 baht en 25 baht for highway you pay". Op de highway is het veel rustiger maar dan betaal je toll. Daar het ik maar mee ingestemd. Uiteindelijk waren we ook 2x zo lang onderweg dan de omgekeerde rit, i.v.m. drukte op de weg.

Les 3: zoek vaker naar de mogelijkheid voor een lijnbus i.p.v. de geijkte minivans die toeristen pakken. Ik stapte naar buiten bij het vliegveld van Surat Thani. Binnen enkele seconden hoor je dan altijd al: where you go, were you go? Eerst laat hij me 1800 Baht zien voor privé taxi. Dat doe ik niet. Dan 450 Baht, maar gedeeld transport voor 8 personen dus even wachten om te zien of er meer gaan. Nee dus. Volgende vlucht? Over een uur. Oké ik wacht wel. Na 1,5 uur nog niks. Komt er een gozer naar me toe van dezelfde minivan maatschappij: "i bring you with taxi to minivanstation for 100 Baht and than with minivan to Khao Sok voor 250 Baht". Oké dacht ik, het wordt al goedkoper...Na 5 minuten zet hij me ergens af. Ik kijk om me heen: "eh, where is minivan station?""🤔 Het bleek een bushalte te zijn voor de lijnbus. Ik kon daar een ticket kopen voor 120 Baht. Plus die 100 van de taxi is 220. Dut met een beetje tegenspraak en geduld van 1800 naar 220 Baht gegaan . Goed bezig Eetje! 😂

Toen ik afgezet werd door de bus bij de bushalte stond er alweer een taxi te roepen: where you go? Dus ik noem m'n resort: "120 Baht". Dus voor 3,3 km 120 Baht terwijl ik net 100 km heb gereden voor 120 Baht? Nee, deze krentekakker is gaan wandelen. Maar niet voordat ik eerst geluncht heb. Maar dat was nog niet makkelijk! 🙈😅 3,3 km hebben nog nooit zo lang geduurt…Maar heb er geen spijt van. Moet toch ook een beetje in beweging blijven. En de omgeving was prachtig.

Aangekomen bij de Jungle Resort. En staan 6 bungalows in een heerlijke natuurlijke omgeving. Op naar de hut. Haha, dat is met recht back to nature voor échte natuurliefhebbers. Een bamboe hut, met overal kieren en gaten, een klamboe, een ventilator, een veranda en een buitendouche en WC. Dat wist ik ook wel van tevoren, maar dat er zoveel kieren en gaten waren? Alles kan dus naar binnen komen. De eerste hagedis liep al binnen. Maar daar heb ik niks van...Meer spinnen en muggen. En MIEREN! 🤣 Maar de klamboe gaat me vast redden 😉. En al die geluiden hier! Geritsel, hagedissen die ik op het golfplaten dakje hoor lopen. Zal mij benieuwen hoe ik ga slapen! Ik kan me voorstellen dat nu een aante lezers het kippenvel over het lijf heeft lopen. 😄

Morgen een rustdag. Even het vocht op de 1 of ander manier uit mijn voeten krijgen...Geen fijn gevoel...Afgelopen nacht al met een kussen onder mijn been geslapen om het vocht te kunnen laten zakken. Heeft iets geholpen, maar na het reizen weer terug bij af.

1. Dien:
    23 februari 2019
    inderdaad... overal kippenvel brrrrr...
    Wat ik me dan wel afvraag is wat ze dan zochten onder die wc bril 🤢
  2. Diana:
    23 februari 2019
    Jakkes, het kriebelt bij mij nu overal :-(
  3. Rob Bellekom:
    23 februari 2019
    Hej Elise. Eindelijk even tijd om je verhalen te lezen (vanavond op de bank). Leuk dat ik je mag “volgen” op je reis. Maak mooie en kippenvel herinneringen en geniet met volle teugen. Ik ben benieuwd. Enjoy!!
  4. Ma:
    23 februari 2019
    Ik ben echt niet jaloers 😬😱🤷🏼‍♀️🙋‍♀️
  5. Marianne:
    23 februari 2019
    Ziet er weer heel mooi uit, maar die insecten brrrrrr.... gelukkig heb je een klamboe, dan zou ik het ook wel prima vinden!
  6. Sylvia Souverijn:
    Bedje ziet er prima uit
  7. Anneke T.:
    Nou Idd brrrr.... Hopelijk ben je het vocht in je voeten snel kwijt. X
  8. Ma:
    25 februari 2019
    Het is weer prachtig die natuur. Jammer van je kwaaltjes. En idd weinig suikers of gebrek aan caffeine, wat ook in redbull zit, kan oorzaak zijn van je hoofdpijn
    Genietse maar weer xx