2 dagen rustig aan i.v.m. de hoge temperatuur

25 februari 2019 - Khao Sok, Thailand

Gisteren heb ik naast eten en drinken vooral op bed voor de ventilator op bed gelegen. Het was 36 graden buiten en in de zon niet te harden. En had een slechte nacht achter de rug omdat ik maar liefst 5x moest plassen!! ๐Ÿ™„ En elke keer hoopte ik dat de pot niet vol zat met mieren! ๐Ÿ™ˆ Ik doe nu ook steeds de wc-bril naar beneden. Klein traumaatje overgehouden aan de mierensnelweg ๐Ÿ˜‰. En ik kreeg weer hoofdpijn. Dus ik heb mezelf een dag achter de laptop gegund: schaatsen, eredivisie voetbal en wie is de mol kijken ๐Ÿ˜Š. En zo nu en dan even de oogjes dicht laten vallen.

Met een pijnstiller onderdrukte ik de hoofdpijn maar na uitwerken was het er nog. En aangezien ik niet zo goed functioneer met hoofdpijn ย vandaag ook maar niet een tour het Nationale Park in geboekt. Hoe prachtig het hier ook moet zijn! Het wordt ook wel het mooiste NP genoemd van Thailand. Maar had van te voren ingecalculeerd dat ik hier 4 volle dagen zou zijn, waarvan 1 รณf 2 dagen rustig aan dus ik heb er vrede mee. En vannacht toch ook weer 4x naar de wc...Het goede nieuws is: ik herken mijn eigen voeten weer terug ๐Ÿ˜„.ย

Na het ontbijt ben ik even naar het einde van de weg gelopen, 1,6 km. Gelukkig zonder zware bepakking ๐Ÿ˜…, maar wel rustig aan. Is evengoed pittig in 35 graden. Ik had gelezen dat daar een nature trail was. Even naar gevraagd bij een resort daar. Ik kreeg een plattegrondje mee. Is op grondgebied van mensen, maar je mag er wandelen. Ze wist alleen niet hoe goed het pad onderhouden was. Ik ga het wel zien.ย

Ik moest eerst 150m door een plantage van palmbomen lopen. In deze palmen zitten vruchten waar palmolie van gemaakt wordt. Daar staat het in deze regio vol mee, evenals rubberplantages (zie tappen hiervan in video). Dit pad was prima te belopen. Ik liep tegen een karstgebergte aan. Dit zijn witte kalksteen bergen die steil uit de aarde omhoog rijzen, volledig begroeid met jungle. Ik volgde het pad om het karstgebergte heen, en het pad werd steeds meer begroeid met aan de rechterkant ook een rivier. Ik was erg druk met om me heen kijken naar insecten en reptielen ๐Ÿ˜ en het wegslaan van spinnenwebben. Maar ik kwam in een grasland terecht met giga mooie bomen en bamboebomen heel erg geconcentreerd bij elkaar. Dus ik had het er wel voor over...Het pad liep uiteindelijk dood dus dezelfde weg weer terug.

Langs de weg zag ik ook weer zo'n mega grote spin in een web zitten. Had graag mijn hand erbij willen houden, Dita, maar hij zat te hoog helaas ๐Ÿ˜‚.ย

Terug bij de bungalow heb ik gevraagd of de eigenaar mij even naar het dorp 4km verderop wil brengen. Dat is zijn service. Je hoeft het maar te vragen en hij brengt je weg. Was gewoon 1 straat met winkeltjes en restaurantjes, maar verder niks bijzonders. Even geluncht en weer op laten halen. Nog even het schaatsen van zondag terugkijken, bloggen en dineren. En nog even douchen in de openlucht met uitzicht op karstgebergtes ๐Ÿ˜

De hoofdpijn is nu wel zo goed als weg, maar waar het vandaan komt? ๐Ÿคทโ€โ™€๏ธ Kan te weinig vocht zijn (al drink ik zeker 3,5 liter per dag en ik pies me suf!), afkickverschijnselen van zoetigheid (ik eet eigenlijk alleen 3 maaltijden en heb totaal geen behoefte aan snaaien van zoetigheid. Red Bull nog wel op z'n tijd hoor ๐Ÿ˜Š, maar ze verkopen het niet overal. Hier dus niet ๐Ÿ˜), zoutbalans wellicht niet goed vanwege veel zweten (dus gister en vandaag ORS genomen voor vocht/zoutbalans) of omdat ik mijn homeopathische pillen niet slik tijdens mijn vakantie, terwijl ik dat thuis elke dag deed t.b.v. concentratie als ik onder de mensen was. Maar hier zouden geen afkickverschijnselen van zijn, dus...Ik heb vanmiddag gewoon even bewust een vette hap gegeten en cola gedronken en ORS en nu is het alleen nog ver op de achtergrond aanwezig.

Morgen ga ik een dagtour doen. Met een boot op een meer met rondom jungle en karstgebergtes. En een hike naar een grot.ย

Fotoโ€™s

1. Muriel:
    25 februari 2019
    Hou t goed in de gaten E. die hoofdpijn. Het kan ook een verhoogde bloeddruk zijn.
  2. Ma:
    26 februari 2019
    Of tekort aan kalium. Bananen eten
  3. Elise:
    26 februari 2019
    Zal jet in de gaten houden Muriel. En bananen eet ik zat ma