Het kustleven van Seals Rock

27 mei 2019 - Myall Lakes National Park, Australië

Zo, blijkbaar had ik wat slaap nodig 😬. Ik schoot 9.15 uur wakker 🙊. Niet voor het eerst natuurlijk, want ik ontkom 's nachts nooit aan het legen van mijn blaas...Maar ik heb 10 uur geslapen! Ik heb maar even een paar extra plonzen koud water over m'n gezicht gegooid om de slaap uit m'n ogen te krijgen 😉.

Ik had mijn powerbank op laten laden bij de wasserette. Risicootje maar tot nu toe is het goed gegaan. Tot vanmorgen 🙈. Foetsie 🥺😥. De schoonmaker is er en ik vraag hem of hij de powerbank gezien heeft. "Ja die heb ik naar de receptie laten brengen, want ik dacht dat iemand deze misschien vergeten was aangezien het daar onbeheerd lag." Pfff, gelukkig! 😅

Om 11 uur rij ik richting Seals Rock. Later dan gepland, maar ja...nu zet ik een keer geen wekker en dan word ik opeens wél laat wakker i.p.v. vóór de wekker 🤗. Het is nl. een klein uur rijden. Maar dat verbaasde me nog! Ik had zelfs nog bekeken of ik de wandelroute kon nemen. Maar de afstanden op een plattegrond hier, moeten iets anders beoordeeld worden dan in Nederland 😄. De wandelroute, alleen heen, bleek 28km te zijn 🙊😂. En met de auto moest je zelfs 55km rijden...Maar daar draai ik in NL m'n hand niet voor om, dus in dit inmense land zeker niet! Overigens voel ik me alsof ik zo weer in slaap kan vallen 🙈.

Seals Rock ligt aan een afgelegen stuk kust, waar je maar op 1 manier kunt komen en weg van de bewoonde wereld. En nog steeds in Myall Lakes NP. Ik rij op een mooie blauwe zee af. Dat went nooit denk die kleur 🤗. Ik rij voorbij aan de eerste baai, want voordat ik op het strand ga chillen wil ik naar een vuurtoren. Maar bij baai 2 zie ik 3 pelikanen, dus ik kan het niet laten om ze van dichtbij te bekijken. Zulke mooie vogels! Als ik dichterbij kom, zie ik dat 2 jongens de vogels aan het voeren zijn door vis in de lucht te gooien. Naast de pelikanen en witte duiven cirkelt er ook een kleine arend boven ons (ik heb een filmpje gemaakt, die ik pas morgen kan uploaden, en als je goed kijkt kun je de bruine arend tussen de andere vogels zien vliegen).

Ik stap weer in de auto en rij nog 200m naar boven en parkeer de auto weer. Vanaf hier is het 660m lopen naar de vuurtoren. Super steil pad naar boven de laatste 100m. Ik kon mijn voeten niet eens recht neerzetten, want dan scheuren m'n (te korte) kuitspieren af denk 😬. Dus heb ze haaks op het pad gezet en been over been naar boven 🙈. Mooi uitzicht over een 3de baai en over de open zee. En aangezien de humpback whales (ik kom ff niet op de nederlandse naam 🤔) een paar weken eerder zijn gaan migreren dan normaal, tuur ik de zee op. Ook voor dolfijnen. Ik hou het 45 min vol, maar helaas. Dit keer geen geluk. Maar het komt nog wel als ik verder naar het noorden ga. Ik voel het 😊.

Ik rij met de auto naar de eerste baai, trek m'n zwemkleren aan, snij een halve meloen in stukken en schil ze en ga op het strand zitten. Genietend van 2 pelikanen én de meloen. En daarna neem ik een duik in zee. Hier kan het aangezien er niet veel golven zijn. Wel heel erg koud 🙉, maar als je eenmaal door bent dan is het goed te doen. Zwemmen met pelikanen, wie had dat gedacht 😍. Ze zwommen zo'n 7m bij me vandaan. En heel veel vis om me heen. Kleintjes maar ook van 20cm. Door de heldere golven zie je heel goed de vissen in de golf. Maf gezicht. En de vissen vliegen gewoon over het water. Ze springen omhoog en belanden 4m verder weer in het water. Moet frustrerend zijn voor het mannetje die met z'n hengel staat te vissen, maar niks uit het water haalt 😂.

Om 15.45 uur rij ik met tegenzin weer weg. Ik wil namelijk graag voor het donker terugkomen. Moet de laatste 8km over een dirtroad met gaten, dus wel fijn als ik die ook kan zien 😉. Het zout afspoelen, was laten draaien en koken. Als ik wil beginnen aan de afwas, komt m'n buurman aangelopen. Hij is ook alleen, dus dacht ik kom ff buurten bij de buurvrouw die ook alleen is. Een oudere man van tegen de 70. Het was weer een lang, boeiend en bijzonder gesprek, waarin geen toevalligheden besproken werden naar mijn idee? Het voelt wederom alsof dit op mijn pad moest komen om mij weer een stapje verder te brengen in een proces waar ik nu nog niet de eindbestemming van ken...

PS. Heel soms heb ik een minuutje internet en daarna lange tijd niet. Dit verhaal uploaden kan heel snel, maar foto's en filmpje niet. Dus die volgen morgen, als ik wifi bij de receptie kan oppikken voordat ik vertrek naar mijn volgende bestemming...

1. Tine:
    26 mei 2019
    Je bedoelt bultrug walvissen ?
  2. Elise:
    27 mei 2019
    Ja die ja 🤗. Bedankt Tine!