Hallo nat kikkerlandje! πŸ˜†

25 september 2019 - Bleiswijk, Nederland

Nou, het is een feit hoor! Ben weer terug in het natte NL! Er was een lange reis voor nodig, maar ik heb het goed doorstaan πŸ˜…. Van accommodatie tot Schiphol 23 uur πŸ™‰. En wat wachturen...Muziek in de oren, zo nu en dan de ogen dicht, regelmatig verzitten uiteraard 😬, en aan alles komt een eind, zo ook aan de lange reis naar NL. M'n geduld werd wel meteen op de proef gesteld: ik heb nog nooit zolang moeten wachten op m'n bagage πŸ™ˆ. Heb zeker 25 min wortel staan schieten bij de band. En met mij het ontvangstcomitΓ© πŸ˜†. Maar toen ik dan eindelijk door de deur kwam werd ik in de armen gevlogen door de jongste telg van het stel, Liam 😍. Is toch afwachten als een ventje van 3,5 zijn tante weer ziet na 7,5 mnd, maar ik ben blijkbaar niet veel veranderd in die tijd πŸ˜‰, dus hij rende me in de armen (filmpje van ontvangst op Schiphol geupload).

Geknuffeld met m'n 3 zusjes en m'n ma en op naar de auto's om vervolgens bij te kletsen in Abbenes. Parkeren is tenslotte verre van gratis op Schiphol πŸ™ˆ. En lekker 3 witte bolletjes met gelderse worst, op bestelling πŸ€—. Heerlijk temperatuurtje! Wel een beetje nat 😬. We hebben meteen mijn auto bij de opslag gehaald in Aalsmeer. Via een omweg, want de navigatie was het spoor bijster, dus wij dan ook tegenwoordig 🀭. De auto staat nog te glimmen, binnen en buiten, alleen wat spinnewebben in de auto πŸ˜†. Tja, schakelen, hoe moet dat ook alweer? Voet op het pedaal en dan de pook heen en weer. Het lukt niet πŸ€”. Owh, haha, misschien mijn voet op de koppeling ipv op de rem? πŸ˜‚ Wegrijden via de oprit. Ho wacht, rechts rijden van Egmond! 😬 En toen mijn knipperlicht aan doen. Althans een poging tot, want het werd de ruitenwisser πŸ™ˆ. Pfff, dat wordt nog ff wennen. En Anneke werd steeds zenuwachtiger naast me : "ik kom wel veilig thuis toch?" πŸ˜‚ Maar zo fijn om weer in m'n autootje te rijden! πŸ€—

In Abbenes stond er een heerlijke en bijzondere taart voor me klaar. Met een foto van mijn reis erop gedrukt. Ik heb m'n buik lekker vol Γ©n opgegeten πŸ˜†. We hebben ff bijgekletst en het voelde al snel of ik niet was weggeweest πŸ™Š. Maar aangezien de 4 gezusters allemaal nog een eind moesten rijden, want we, uhh ZE 😜, wonen lekker verspreid door het land, en de files langer werden zijn we na 1,5 uur in Abbenes weer ieder ons eigen weg gegaan. Super lief dat ze de tijd hebben genomen om me op te wachten! Ik ben naar 1 van de zusjes, Marianne, toegereden, omdat ik daar een nachtje blijf slapen. Lekker weer dat drukke verkeer! πŸ˜¬πŸ™‰ Heb ik gemist...NOT! 🀭

Poeh hΓ©, fris en fruitig voel ik me niet helemaal onderweg, maar ik leef nog. Als ik na een uur in Bleiswijk aankom geef ik nichtje Ashley een kus en zeg m'n zwager gedag. Zoenen doet ie niet aan πŸ˜†. En Liam is ook van de partij. Het eten is bijna klaar, dus kan lekker aanschuiven. Bruine bonen met speklap, op mijn verzoek πŸ€—. De kids waren blijkbaar helemaal enthousiast, want ze hebben nog nooit zolang aan tafel gezeten met z'n 4tjes, zoveel werd er gekletst door zeπŸ˜‚. Hoe zwaar gaat het worden om wakker te blijven? Nou dat viel uiteindelijk reuze mee! Om 21.15 kwam Γ©cht de man met de hamer langs. Om 22 uur lag ik en 5 min later was ik vertrokken, voor mijn lijf dus eigenlijk 4.00 uur πŸ˜…. En ik heb in coma gelegen! 1x naar de wc, uiteraard, maar werd 7.50 uur van de wekker wakker. Heerlijk! Heb dus goeie zaken gedaan tegen een jetlag. πŸ€— Gaat goedkomen denk ik?Β

Weer onder de mensen gaat me gelukkig goed af πŸ˜‰. Leuk om (een deel van) de familie weer te zien. Zaterdag alle Eggy's weer bij elkaar! Vandaag heb ik me beziggehouden met gewassen kleding opvouwen en andere kleding uitzoeken. Wat neem ik mee in de auto voor de komende weken en wat blijft hier achter? Al mijn spullen liggen hier namelijk opgeslagen in het bedrijf van mijn zwager. En wat schoenen, jassen, handdoeken, theedoeken en poetsdoekjes. En verder zie ik wel wat ik mis ga grijpen de komende tijd? Kan nu niet zo goed bedenken wat ik nog meer nodig heb 😊. En een knipbeurt van Marianne πŸ€—.

Morgen maar eens achter de laptop, op zoek naar woonruimte voor de korte Γ©n de lange termijn. Voor nu 2 nachtjes bij maatje Hannie, want ja, we zijn nog steeds maatjes, ook al leven we niet meer samen! Ik kijk ernaar uit om weer bij te kletsen! En morgen maar eens een nieuwe bankpas aanvragen...

1. Erhard:
    25 september 2019
    Hallo Elise, welkom thuis, ik heb het genoten jou verhalen to lezen , groetjes πŸ‘β˜˜οΈπŸ˜ƒ je oom
  2. Sylvia Souverijn:
    25 september 2019
    Leuk hoor om zo binnen gehaald te worden πŸ‘
  3. Tine:
    25 september 2019
    Hoi Elise welkom terug in het Nate Nederland.
    Dankjewel voor de heerlijke verhalen.fotos en filmpjes heb echt genoten
    En ik wens je heel veel succes . Met het zoeken naar woonruimte en werk
    Ik ga zelf ook weg bij hv en ga naar Noord Holland dus naar het andere uiterste van Nederland,
    Ik blijf je volgen want ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen.
    Ik wens je het aller beste voor de
    toekomst liefs van mij .
  4. Marianne:
    26 september 2019
    Hallo Elise, wat heb je een prachtige reis gemaakt! Fijn dat je weer terug bent. Ik ben erg benieuwd wat je plannen zijn.
  5. Elise:
    26 september 2019
    Ook op avontuur dus Tine! 😊 Weer iemand van het HV meubilair weg πŸ˜‰. Jij ook veel geluk in de toekomst! Liefs
  6. Georgien:
    Elise
    Welkom thuis, wat heb ik genoten van je mooie verhalen .
    Ben erg benieuwd wat je nu veder gaat doen in de toekomst.
  7. Arie:
    27 september 2019
    Welkom terug Elise.
  8. Joke Jaarsma:
    28 september 2019
    Welkom in ons Nederland. Bedankt voor je verhalen en je mooie foto's.Veel geluk en succes in je leven. Joke