Gesurfd (op google) en de schrik van mijn leven!

18 juni 2019 - Noosaville, Australië

Zaterdag zou ik nog een dag surfen op google ivm de planning voor Azië. Ik had wat minder geduld dan de voorgaande dag dus ben met gierende banden de berg opgereden voor sneller internet 😡. Allergrootste irritatiepunt!! Maar dat hadden julie vast al gemerkt 😁. Kan ik meteen checken hoe het daar is mocht ik ook in de avond niet snel genoeg internet hebben voor voetbal. In principe wordt het sneller als maar weinig mensen op de wifi zitten...🤞.

Heerlijk die 4G! 🤗 Ik kom eindelijk ergens met zoeken 😅. Na een paar uur en kippenvel rij ik met geblokte ogen weer maar beneden. Als het moet moet het vanavond, maar ik rij liever niet in het donker de berg op en af...Het slingert nogal 😉.

Om 18 uur rij ik de auto naar de parkeerplaats bij het restaurant en receptie van de camping. De plek waar ik vananond met de wifi ga proberen de Leeuwinnen aan te moedigen. En dan eerst even voor me laten koken. Ben een beetje lui geworden wat koken betreft...Om half 9 ging ik vol goede moed alvast live tv kijken om te checken. Wifi wel sneller, maar hapert nog. Wat verplaatsen, maar nog niet tevreden. Dus om 22.15 uur besluit ik dan tóch maar die berg op te rijden 🙈. Wel super voorzichtig en goed opletten op oplichtende ogen van overstekend wild! Het waren 10 lange minuten, maar voordat ik boven ben betrap ik mezelf erop dat ik toch ook wel van die extra spanning geniet 🤗. En voila! Zonder haperen kunnen kijken (en gelukkig met een goede afloop! 🎉🎊) en om half 2 weer de berg afrollen in goede samenwerking met het rempedaal en de mistlamp 😅. En de nacht doorbrengen op de parkeerplaats, zodat ik de medekampeerders niet wakker maak...Had ik van tevoren gevraagd aan 2 medewerkers en dat was oké.

Na 5 uurtjes slaap 🙈 wacht er weer een verplaatsing. Ik calculeer in dat ik misschien halverwege even een dutje moet doen? Ik kies weer voor de slingerwegen op de kaart, want dat betekent heuvels. Ik heb weer genoten van de route! En zonder dutje 👍. Ik sta 2 nachten op een doorreiscamping, weer bij een paardenrenbaan. De avond regen en onweer. Ik gebruik nog een dag om de definitieve vluchtwensen te mailen naar een reisorganisatie en om het vervolg van Australië weer een week vooruit te plannen. Ik heb een georganiseerde groepstour geboekt: een 4wd avontuur op het prachtige Fraser Island! Een potentieel hoogtepunt van Australië! 3 dagen lang en vrijdag gaat het gebeuren. Zo benieuwd! En tussen het plannen door klets ik met de Nederlandse buurvrouw die getrouwd is met een Engelsman en geëmigreerd is naar Australië.

En dan...de volgende ochtend...De mensen die super bang zijn voor spinnen en een goed inbeeldingsvermogen hebben: misschien beter omde volgende alinea even over te slaan! 😁 De mensen die niet bang zijn? Hier wórd je wel bang van! 😁

Het was onverwacht een koude nacht van 6 graden. Dat zorgde ervoor dat ik er 3x uit moest om te plassen. Ik sta op en verplaats zoals elke morgen een plank en matrasdeel, zodat ik meer bewegingsruimte heb en bij de voorraadruimte kan komen. Dan doe ik de gordijntjes bij elkaar binden. En dan krijg ik de schrik van mijn leven! Het blijkt dat ik vannacht met een dikke vette enge angstaanjagende megagrote harige spin de kleine ruimte heb gedeeld! En het griezeligste: ik heb 3x op m'n wc gezeten en ben dus 3x op 20-30cm afstand van de griezel geweest!!! 😨 De rillingen gingen over mijn lijf en stond te shaken als een rietje! 😦 De buurman zat buiten dus ik vroeg hem: "how brave are you?" 😆 Nou heel stoer, want hij heeft de engerd met zijn hand van mijn gordijn geslagen 🤗. Hij wist me te vertellen dat het de Huntsman Spider is, een Krabspin. Niet giftig, althans niet voor de mens. Maar toch! De beef was nog niet uit mijn lijf! Uitgestrekt is hij minimaal 15cm groot...Brrr!

Ik slaap altijd met 2 ramen op een heel klein kiertje open. Dat begon met 2mm ooit...Maar stiekem werd ik wat nonchalanter en werd het 8mm. Gisteravond kwam er al een grote nachtvlinder op me afgevlogen toen ik op bed lag, gelukkig nog met licht aan. Dát had ik als waarschuwing moeten zien. Maar ja...Ergens vannacht heeft dus ook de spin een warm plekje bij me kunnen vinden...Hij schijnt speciale poten te hebben waarmee hij makkelijk een raam verticaal kan belopen. Dat blijkt! Achteraf héél erg blij dat ik hem niet vannacht tijdens het plassen al had opgemerkt! Want wie had hem dan weg moeten halen? 😉

Even een douche nemen om van de schrik te bekomen 😅. Daar kwam ik m'n NL buurvrouw tegen. Ik deed mn verhaal, al zittend op het bankje, en ze wist meteen dat het de Huntsman was en probeerde me gerust te stellen omdat hij er enger uit ziet dan hij is. Ze zat te frunniken aan m'n capuchon die blijkbaar niet goed zat, sloeg een moederlijke arm om me heen en duwde me tegen haar 2 megaheuvels aan 🙊. Heerlijk zacht, dat wel! 🤣🤣🤣 Ik liet haar het filmpje zien (ook te zien voor jullie als je durft 😉) en werd er gewoon weer misselijk van 😣.

Op naar de volgende locatie: Noosa. Wederom mijn eigen route bepaald en het was wéér fantastisch! Ik weet ondertussen niet meer welke woorden ik moet gebruiken om te omschrijven hoe ik het rijden hier beleef! Ik sta 2 nachten aan een rivier die uitmond in zee. Een heerlijk plekje langs het water 😍. Hier wonen de mensen met centen 😊. Morgen ga ik op zoek naar dolfijnen en walvissen 🤞.

1. Elise:
    18 juni 2019
    Pfff, ik kan wel janken!! Hij is toch op de 1 of andere manier met me meegereisd en zat net op de binnenkant van het raam van de voorportier! 😭 Ik wilde de ramen ietsiepietsie open doen voor de nacht en toen schrok ik me weer wezenloos. Wéér vlak naast m'n hoofd. Nou niet dus! Ik probeer wel zuinig te zijn met m'n zuurstof 😬. Ik weet nog niet hoe ik de nacht door ga komen na deze 2de ontmoeting 😔. Ik heb hem dit keer zelf verwijderd met beker en papier. En iemand gevraagd een lichtje bij te schijnen...Wat zitten ze me toch te pesten die beesten hier!!
  2. Ma:
    Misschien zit er wel een nest 😂. Dan kan je beter kakkerlakken hebben 😬
  3. Elise:
    Hele bemoedigende woorden 😬🙉
  4. Kees van Egmond:
    19 juni 2019
    Zie je nu wel dat je jezelf ook redt als je spinnen ontmoet? 😏
  5. Elise:
    20 juni 2019
    Ja, maar bij de 2de keer wist ik dat hij me niet kon vergiftigen 🤗. En dan tóch nog getraumatiseerd zijn 😬😉. Gaat wel weer over!
  6. Ma:
    20 juni 2019
    Sorry 🙈. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat xx