Een explosie van blijdschap in Otterlo

16 december 2019 - Otterlo, Nederland

Na 6 weken genoten te hebben in en om Schaijk (ik denk dat dit qua sfeer de fijnste bungalow is waar ik ooit verbleven ben), was het vandaag tijd om voor 2 weken te verhuizen naar een Tiny House op Droompark de Zanding in Otterlo, omgeven door de Veluwe. Hier keek ik heel erg naar uit, aangezien ik erg gecharmeerd ben van de Tiny House beweging! Na de uitcheck om 10 uur, ben ik meteen naar Otterlo gereden. Van de snelweg af rij ik de laatste kilometers door de bossen van Planken Wambuis en NP de Hoge Veluwe. Ik krijg kriebels in mijn buik van blijdschap πŸ€—. Eenmaal op het park parkeer ik de auto en ga eerst aan de wandel. De incheck kan pas over 4 uur πŸ™ˆ of extra betalen voor Vroege Vogel. Ik ga wel ff zien hoe lang ik aan de wandel ga...

Op Maps zie ik dat het park omgeven wordt door uitgestrekte natuur. Zoals altijd gaan mijn ogen en mijn gevoel bepalen welke paden ik ga lopen. Uiteraard geen uitgestippelde routes πŸ˜‰. Maar dan tΓ³ch blijf ik de rode paaltjes volgen, want dat paadje bleef maar erg leuk 😊. Meteen al een mix van heide en bos. Al heel snel bekroop mij het gevoel van een explosie aan blijdschap, zo mooi vond ik het 😍. Felgroene mossen op de hei en op de bomen, heuvelachtig, zwevende boomwortels, smalle slingerpaden, kronkelbomen, het rijk voor me alleen Γ©n regen πŸ˜†. Maar daar hebben we regenkleding voor, dus zelfs daar kon ik van genieten πŸ€—. Ai ai ai, holy moly, ufff, niet te doen, dat zijn een aantal woorden die af en toe uit m'n mond kwamen πŸ˜†. Is altijd weer bijzonder dat ik zo intens kan genieten van een wandeling in de natuur. En ik voel me een gezegend mens, want ik kan dat zowel alleen, als met al mijn vriendinnen doen 😍. Want allemaal genieten ze net zo intens van de natuur als ik. Misschien ietsjes minder, want ik ben wel heel erg intens πŸ™ˆπŸ˜‚.

Ik kom er wel achter dat niet alle natuur om het park heen toegankelijk is. Er staat namelijk een hoog hek in het bos. Het blijkt het hek van het NP Hoge Veluwe te zijn. Hier moet je betalen voor toegang, meen ik, en de ingang is elders. Dus dan maar de weg oversteken en Planken Wambuis verkennen. Ook leuke kronkelpaadjes! En dan hoor ik een nieuw geluid. Ik weet dat het een vogel moet zijn, maar het klonk als een gillend speenvarken πŸ˜†. Ik volgde het geluid en zocht de boomstammen af. Ik zie hem. Huh dat lijkt op een aalscholver? Een grote, zwarte vogel in de boomtop van een kale boom. Oh wacht, een zwarte specht! Eindelijk! De bonte en groene specht ken ik wel, maar de zwarte had ik nog nooit gezien. Veel groter dan die andere 2 soorten. Hij vliegt naar een andere boom en maakt dan een ander imposant geluid. Mooie ontmoeting!

Ik loop langs en over een grote zandvlakte. En kom nog wat kunst tegen in het bos, namelijk grote zwarte keien. Gelukkig voor mij zijn ze nat, dus ze weerspiegelen mooi. Hou ik van 😊. Ik volg een pad, maar na gluren op Maps zie ik dat ik een andere richting uit loop dan gedacht. Oepsie πŸ™Š. Dan maar een smal dierenpaadje dwars door het bos, op naar de zandvlakte. Oh, een hekje πŸ€”. Stroom? Nee. OkΓ©, klimmen maar dan πŸ˜‰. En dan bevind ik me in de fase dat ik verdrink in de details en de kunst die het bos te bieden heeft. Schimmels, paddenstoelen, boomschorsen, bijzonder gevormde bomen, mossen. En af en toe een dennennaald lostrekken, dubbelknakken en genieten van de geur die er vanaf komt 😊. 100% in het nu op 80% van de wandeling...

Na 3,5 uur kom ik terug bij de auto. 14.40 uur, dus inchecktijd! πŸ€—. Zo benieuwd naar de Tiny House! Mijn huisje staat in een cirkel van 6 huisjes, met een hottub en kampvuur voor gezamelijk gebruik. Nog even spannend welke inrichting ik ga hebben, want ze zijn allemaal verschillend. Yes, die mooie die op de site staat! πŸ€— Maar, brrr, wat is het koud binnen! 13 graden 😬. Auto leeghalen en ff oefenen met de pelletkachel, die ik ook vanaf januari zal hebben in Gilze. Nou, dat viel niet mee! Snapte er geen reet van πŸ˜‚. Eerst maar ff de rest bekijken dan en alle spullen inruimen.Β

Nog een poging met de kachel, maar nee, ik kreeg maar geen vuurtje. Dus de receptie gebeld. "Je kunt de app van ons park downloaden en dan kun je daar de handleiding vinden". OkΓ©, dat gaan we doen. Ja mensen, het wordt steeds digitaler allemaal 😜. Ik ga naar het menu van de handleidingen, maar ik krijg een wit scherm. En koude handen en voeten! πŸ₯΄ Die vloer is steenkoud 😲. Ik weer bellen. Ze sturen de TD ff langs. Nou die wisten er ook niet veel van πŸ™„, maar bleven toch een uur volhouden. 1,5 week geleden ook stuk, bleek, Γ©n gerepareerd, maar nu toch weer niet werkend. Niet zo gek dus dat ik het vuurtje niet opgestookt kreeg πŸ˜‰. Zat niet te wachten op een verhuizing, want had alles net ingeruimd 😬.

Ik ben naar de receptie gereden (jaja, het is een groot park πŸ˜‰) om te overleggen. Toevallig zijn er morgen installateurs van die kachels op het park aanwezig, dus dan komt er iemand naar kijken. Ik heb aangegeven dat ik 1 dag in de kou wel doorkom, dus (nog) niet wilde verhuizen. Eerst morgen maar even afwachten. Maar ze stonden er wel op dat er even een electrische kachel in het dorp werd gekocht voor mij, dus die werd 20min later afgeleverd. Netjes! Als het tΓ³ch een verhuizing gaat worden, dan wordt het nr 19, dus ik besluit er even te gaan kijken. Nee, dat wil ik niet!! Deze is kleiner en minder sfeervol ingericht πŸ€”. Hopen op een goede afloop dus! 🀞

En dan eindelijk douchen en boodschappen doen. Ondertussen was het al laat, dus ben maar even in het restaurant op het park een hapje gaan eten. 2 mede-eters, maar al snel zat ik helemaal in mn uppie in het restaurant 🀭. Ondertussen is het 21 uur en 17,5 graad. Het warmt al lekker op, maar niet heus πŸ˜‰. Maar ik ben wel wat gewend als globetrotter πŸ€—.Β

1. Wendy:
    Nu heb ik nog meer zin om naar je toe te komen de 28ste!!! πŸ₯°
  2. Elise:
    16 december 2019
    Jaaaa!! Kan ook niet wachten! πŸ₯°
  3. Dien:
    Sfeervol huisje hoor! πŸ₯°πŸ‘Œ