Mijn droomhuisje is een feit! 🥰

9 januari 2020 - Gilze, Nederland

Even weer een update! Er is namelijk na 14 weken een eind gekomen aan het zwerven door Noord Brabant en de Veluwe 🤗. Ik heb genoten van deze periode, maar er breekt nu een nieuwe periode aan, in mijn droomhuisje in Gilze!

31 dec begon ik met een lijstje maken van dingen die ik wilde kopen voor de inrichting (want waarom zou je er eerder al druk mee zijn? 😊), 1 jan kon ik de sleutel ophalen, 4 jan 390km door het land scheuren om de verhuisbus en mijn opgeslagen huisraad op 3 verschillende plekken op te halen 😅 en op 9 jan is m'n huisje klaar! 🤗 Fijn joh, zo'n particulier huisje die al kant en klaar afgeleverd wordt😉. Alleen nog even nieuwe gordijnen bestellen. Ze hangen er wel, maar gekreukt en hoog water in de polder 😉...oja, en de ramen nog zemen 🤭. Ik ben heel erg tevreden met het resultaat! 😍 De 2 meubels die ik al had heb ik, samen met een vriendin, kakigroen geschilderd en is precies zo geworden als ik voor ogen had. En ik heb zelfs een logeer stapelbed 🤗. Die staat er nog van de vorige eigenaar en ik vind het wel praktisch dus heb het zo gelaten. Naast slaapruimte nl. ook veel kastruimte. Zie de foto's voor het eindresultaat. De inrichting van de vides en badkamer is niet op foto over te brengen. Als je heel graag m'n huisje (en mij 😊) met eigen ogen wilt zien dan ben je welkom. Brabantse gastvrijheid hè 😜😂.

Ik voel me nu al fijn in Gilze. Supermarkt op 40m lopen, veel eettentjes en andere winkels, en dat voor een klein dorp...Natuur om de hoek. Het ligt precies tussen Breda en Tilburg in. Al mijn inkopen heb ik kunnen doen op 10-20 min rijden 👍. Sowieso ervaar ik het rijden in Brabant als erg fijn. Veel minder druk op de wegen, dorpjes erg klein, en buiten de dorpjes om rij je langs landerijen en door bomenlanen. Het levert me hier energie op i.p.v. dat het energie kost zoals in het westen en midden van het land...

En ook erg interessant: ik woon nu op 11km van België! Althans, een stukje België in Nederland, namelijk Baarle Hertog. Verweven met het dorp Baarle Nassau, wat nog Nederland is. Ik snap echt helemaal niks van de indeling van die 2 dorpen 🤔. Op de toegevoegde foto is te zien wat ik bedoel. Een kriskras van B en NL! Maar goed, waarom is dat stukje Belgë interessant voor mij? Goedkoop tanken!! 🤗 In B.Nassau was de benzine €1,75 (in Gilze €1,70) en 700m verderop in B.Hertog €1,38 🤪. Dus het heen en weer rijden meer dan waard, want bespaar maar liefst €11,50 per tankbeurt! 😲. Netto €9,50 want het kost me €2 om heen en weer te rijden 😊.

Had ik op de bungalowparken nog het vakantiegevoel en totaal niet de behoefte om me ook maar enigszins te verdiepen in een baan, nu bekruipt me wel het gevoel dat ik gesettled ben. En dat gevoel zorgt er ook voor dat ik merk dat ik er nu wel aan toe ben om op zoek te gaan naar werk. Maar...nog ff 1 á 2 weken rustig aan na de drukke week van verhuizen 😉. En dan maar eens een uitzendbureau binnenlopen om eens te kijken wat er allemaal op de markt is hier in de omgeving. Ik denk nu dat ik via een UZB meer inside information over een bedrijf kan krijgen. Het is nl. belangrijk voor mij dat ik een goed gevoel heb bij een bedrijf en dat de werkomgeving aan bepaalde voorwaarden voldoet (vooralsnog logistiek, maar wie weet waar een gesprek me brengt?) en als ik zelf moet gaan zoeken op de markt is dat zoeken naar een speld in een hooiberg. Maar moet ook even goed bekijken wat dat betekent voor salaris (want wil graag 4 dagen gaan werken), pensioen en andere voorwaarden...Hoe dan ook, het komt goed!!

En ondertussen huilt m'n hart om de verschrikkelijke bosbranden in Australië! 😥 Elke keer als ik er iets over lees, schieten de tranen me in de ogen. Zeker als je daar geweest bent is het verschrikkelijk om te bedenken dat een gebied zo groot als de Benelux en mogelijk 1 miljard dieren direct of indirect de dood vinden. Wel hartverwarmend om te zien hoe de bevolking er alles aan doet om dieren, voornamelijk de koala's, te redden 😍. En dan al die mensen die op de vlucht zijn! En tegelijk ben ik o zo dankbaar dat ik nog van de schoonheid van die afgebrande natuur heb mogen genieten...

1. Dita:
    Ziet er tof uit E!
    Ik zou die kasten bijna niet meer herkennen 😁
  2. Anneke T.:
    9 januari 2020
    Super mooi! Toch een andere lamp boven de tafel ;). Tot vlgd week!
  3. !neke:
    9 januari 2020
    Dat ziet er héél gezellig uit!!! Veel plezier en geluk wens ik je toe in je volgende traject!
  4. Jopie Tempelaars:
    9 januari 2020
    Waauw echt gezellig goede smaak .Heel veel woongenot en komen gauw een keertje kijken
  5. Georgien:
    9 januari 2020
    Super leuk dat huis ik wens veel geluk
  6. Ma:
    10 januari 2020
    Ziet er knus en uniek uit. Snap dat je daar van geniet. We komen uiteraard kijken
    Hoop dat je snel werk vind naar je zin xx
  7. Kees van Egmond:
    11 januari 2020
    Wel lekker dicht bij de kerk! 😊
  8. Elise:
    11 januari 2020