De 1ste stap op zoek naar werk is gezet!

27 januari 2020 - Gilze, Nederland

Zo, dat was een productieve dag vandaag! Ongepland, het kwam gewoon in me op ๐Ÿ˜‰. Althans, 1 ding had ik me wel al voorgenomen gisteren: inschrijven bij een huisarts. Ik vermoed namelijk dat ik een ontsteking in mijn buitenoor heb. Het kraakbeen boven mn lelletje is pijnlijk en lijkt binnenin opgezet, want het blokkeert mn gehoorgang. Maar het kan ook een vervelende puist zijn ๐Ÿคท๐Ÿ˜. Maar niemand hier in huis die ff in mn oor kan kijken ๐Ÿ˜Š. Maar aangezien google vertelt dat een ontsteking in je buitenoor voor blijvende vervorming kan zorgen, toch maar even het zekere voor het onzekere, dus maar even een afspraak maken.

Met de benenwagen op naar 1 van de meerdere huisartsenpraktijken die dit dorp rijk is. Ai, lunchpauze, nog 40 min wachten ๐Ÿคฆ. Had ik kunnen weten natuurlijk...Ik kan wel teruglopen, maar weet je wat, ik moet nog 2 instanties benaderen waarvan de adreswijziging blijkbaar niet goed is doorgekomen. Check! En dan nog maar een keer verdiepen in de tandarts. Als ik dan toch bezig ben...Ik zie wat beweging achter de balie, dus ik vraag of ik me kan inschrijven. Geen probleem! En meteen een afspraak voor donderdag voor m'n oor. Op naar huis en even lunchen.

Tijdens de lunch ga ik uitrekenen hoeveel salaris ik per mnd nodig heb om rond te komen, incl pensioengeld wat ik zelf opzij ga zetten (waar ik al mee bezig was, maar wil dat verhogen ivm pensioengat sabbatical en mogelijk ook eerste 26mnd als ik via UZB ga werken). Ik wil graag 4 dg gaan werken dus hopelijk kan ik dit gaan bewerkstelligen...๐Ÿคž. Het gevoel bekroop me dat ik meteen in de auto wilde stappen om langs het kantoor van Randstad in Rijen te rijden, 6km verderop, om uit te leggen waar ik naar op zoek ben en een afspraak te maken voor een oriรซntatiegesprek. Ik heb wel op vacaturebanken gekeken, maar daar kan ik helemaal niks mee. Ik voel daar niks bij. Wat is het DNA van dit bedrijf? ๐Ÿคท Na 22 jaar werkervaring weet ik wel wat ik wel en niet zoek in een bedrijf en wat mijn grenzen zijn. En ik wil dat wensenlijstje op kunnen noemen en iemand tegenover mij hebben, met inside information, die met mij meedenkt en mogelijke opties kan benoemen voor mij. Als ik dan ergens binnen ben, dan zie ik wel waar mijn toekomstmogelijkheden liggen binnen dat bedrijf. En als ik geen toekomst zie, dan heb ik het UZB achter mij voor een nieuwe stap. Het grappige is dat ik voorheen dacht nooit een UZB nodig te zullen hebben ๐Ÿคญ, want ik zou zelf wel makkelijk aan werk kunnen komen, wat ook steeds gelukt is...Maar nu zie ik er toch de mogelijkheden van in ๐Ÿ˜Š. En aangezien ik via Hoogvliet bij Randstad een talenten -en capaciteitentest heb gedaan (ivm bepalen competenties tbv functies in het nieuwe DC), is mijn eerste stap Randstad.

Hop in de auto. Fietsen had ook gekund (bedenk ik me nu pas ๐Ÿ˜‚), maar dat zit nog niet zo in mijn systeem ๐Ÿ™ˆ. Binnen Gilze doe ik al wel automatisch lopen of fietsen, maar daarbuiten moet er nog ff inslijten ๐Ÿ˜‰. Ik loop een gebouw binnen waar meer bedrijven gevestigd zijn. Ik vraag aan de receptie waar ik Randstad kan vinden. "Heeft u een afspraak" "Nee. Ik vind het altijd lastig om telefonisch uit te leggen wat ik wil, dus ik dacht ik rij even langs om uit te leggen hoe en wat". Maar op deze locatie huurt Randstad alleen een paar kantoorruimtes blijkt en hebben ze geen balie (omdat tegenwoordig alles online afgehandeld wordt). Maar de receptioniste ging toch even bellen voor me en 1 van de dames was bereid om me te woord te staan. Het bleek een HR dame te zijn. Ik legde haar uit dat ik graag een oriรซnterend gesprek wilde aanvragen om na mijn sabbatical ergens aan de slag te kunnen gaan wat klopt voor mij, maar dat ik dat niet goed kan doen vanaf de vacatures die online staan. Daarop nodigde ze me uit om even op kantoor verder te praten. Vanuit haar HR functie was ze niet de juiste persoon om mij concreet verder te helpen, maar ze heeft gebeld met een andere dame die via een overview binnen de verschillende vacaturegroepen bij Randstad in een eerste gesprek met mij mee kan denken n.a.v. de wensen die ik heb. Naar aanleiding van dat gesprek kan zij mij dan doorsturen naar een persoon die mij vanuit een kleinere portefeuille concreter kan helpen om de juiste baan te vinden. Woensdag kan ik in Tilburg langskomen voor een gesprek ๐Ÿ‘Œ. Super vriendelijk geholpen en ze was echt aan het meedenken met me. Dit voelde als een goeie eerste stap...๐Ÿค—

Als ik dan toch zo goed bezig ben...op naar een tandartsenpraktijk, waar tandheelkunde, orthodontie en mondhygiรซne onder 1 dak zitten. Ook daar kan ik me meteen inschrijven. Wel nog even bij de oude tandarts mijn dossier opvragen en doorsturen. Prima. De receptioniste stuurt een assistente naar boven en die komt even later terug met de mededeling dat als ik zou willen dat ik dan meteen even kan kennismaken en controle en foto's nemen kan laten uitvoeren. Uhm...maar de controle hoeft pas eind april had ik gezegd en de foto's zijn pas gemaakt en die zullen in mijn dossier zitten. "Ja maar dan kunt u even kennismaken". Dus ik loop maar naar binnen. De tandarts stelt ook meteen een controle voor en foto's maken en zegt nog wat. Maar ik krijg het niet echt mee, want m'n radartjes in m'n hoofd draaien. Ik ben altijd een beetje sceptisch bij medici ๐Ÿ™ˆ. Wil altijd eerst zeker weten dat ze het beste met MIJ voor hebben en niet met hun portemonnee ๐Ÿ˜. Dus ik zeg: "sorry hoor, maar ik ben nog een beetje aan het verwerken wat er nu van me gevraagd wordt". "Ja snap ik", zegt de assistente."je kwam hier voor inschrijving en nu zit je opeens in de stoel". Ik gaf aan dat ik een paar weken terug nog bij de tandarts geweest ben en dat er toen foto's gemaakt zijn en dat dit consult vast geld gaat kosten. "Ja dat klopt, maar ik heb nog geen gegevens van u dus ik dacht ik doe nu controle en foto's". Waarop ik aangaf dat de baliemedewerker mij gevraagd heeft mijn dossier op te vragen bij de vorige tandarts. En daar staan ook de foto's in die 5 weken geleden gemaakt staan, dus ik vind het zonde van mijn geld om dan nu weer een controle te laten doen en foto's te laten maken. Nou, hij snapte het wel en ging akkoord. Dus ik liep weer z'n kamer uit ๐Ÿ˜Š. Geen goeie 1ste indruk, maar laat ik eerst maar zijn kunsten van de tandheelkunde afwachten voordat ik een eindoordeel klaar heb...Hij schijnt namelijk te verdoven met een middel waarvan je mond niet de helft van de dag scheef hangt ๐Ÿ˜‰.ย

En uiteraard heb ik, naast wat klusjes in huis, afgelopen week de omgeving nog verder al wandelend verkend. En dan vooral de natuurgebieden aan de grens met Belgiรซ. Soms dichtbij, soms 1 uur rijden. Soms voor herhaling vatbaar, soms niet. Grensoverschrijdende wandelingen en dan nรณg meer het idee hebben dat ik vakantie heb ๐Ÿ˜‰. Er waren wat nachten met nachtvorst, dus als ik vroeg wakker werd ff checken hoe koud het is geweest die nacht. -1 of kouder en mistig? Dan om 7 uur m'n bed uit en rond de zonsopgang aan de wandel. En dan maar hopen op een ietwat witte wereld door rijp en wellicht ijshaar? ๐Ÿ˜ Rijp is 1x gelukt, ijshaar nog niet. Dat is zeldzaam en komt alleen voor op bepaalde stukken dood hout, bij een temp tussen -1 (wellicht ook nog -2?) en -0.1 graad i.c.m. een hoge luchtvochtigheid. Ik heb het geluk gehad dat ik het al meerdere malen heb mogen zien. Een heel bijzonder natuurfenomeen! Hier een link met meer info:

Ik heb nog wat foto's toegevoegd van de verschillende wandelingen die ik vorige week gedaan heb. Ik heb weinig te klagen, maar laat die sneeuw aub nog komen dit jaar, want ik snak naar een witte wereld! ๐Ÿคž๐Ÿคž๐ŸคžAl moet ik er 3 uur voor rijden, de grens over ๐Ÿค—.ย

Fotoโ€™s

1. Jopie Tempelaars:
    27 januari 2020
    Hรจ Elize wat ben de goe bezig geweest gaan gauw afspreken .Binnenkort hopelijk meer tijd๐Ÿ™ˆ
  2. Sylvia Souverijn:
    27 januari 2020
    Die tandarts dacht kassa, maar daar trapt E niet in ๐Ÿ˜ƒ
    Krijg meteen zin in een wandeling ๐Ÿ˜‰ mooie foto's ๐Ÿ‘Œ
  3. Elise:
    28 januari 2020
    Is goed Jopie! Als het jullie uitkomt hoor ik het wel. Zeg maar tegen Henk dat ik ondertussen koffie in huis heb ๐Ÿ˜œ
  4. Elise:
    28 januari 2020
    Ja Mar, wijsheid komt met de jaren ๐Ÿ˜‰. Zin on te wandelen verdwijnt wel een beetje als ik hier naar buiten kijk. Een grijze winderige wereld ๐Ÿ˜